آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتررستورانکاربریمعمارانمهندسین مشاور هشت

رستوران زعفرانیه | مهندسین مشاور هشت 

رستوران زعفرانیه
معمار:مهندسین مشاور هشت ( همگون شهر تیناب )

موقعیت:ایران_تهران_زعفرانیه
وضیعت:
ساخته شده
کاربری :تجاری 
مساحت:۳۵۰مترمربع
تاریخ:۱۳۹۵
مشاور طراحی:
مهندسین مشاور هشت 
گرافیک: استودیوی هشت
کارفرما:مهندس سعیدنیا


رستوران زعفرانیه
رستوران زعفرانیه

درباره پروژه رستوران زعفرانیه

کاربری جدید ساختمان موجود، رستوران تعریف شد. رستورانی با تلفیق فضای باز و بسته در دو کد ارتفاعی. طراحی کل کار به ما واگذار شد. رستوران مخصوص غذاهای ایرانی بود، بنابراین لازم بود که حال و هوایی ایرانی داشته باشد. معماری سنتی ایرانی را در نظر گرفتیم و به دنبال ایده هایی نو در تلفیق المان های معماری سنتی برآمدیم. برای سکانس بندی فضای داخلی و ایجاد فضاهایی برای قرارگیری میزهایی که حریم هایی مجازی آنها را از هم جدا می کند، ترکیب های زیادی از طاق ها را امتحان کردیم تا نهایتاً به ترکیب مطلوب دست یافتیم.

همچنین در طراحی فضای باز حیاط، با هدف حفظ درخت های موجود، ترکیبی جدید از چهارطاقی ایجاد کردیم که در جایی حریمی برای درخت و در جایی دیگر فضایی برای نشستن خانوادگی شده است. از سوی دیگر سعی کردیم احجام خالص مبلمان را با فضای طبیعی ترکیب کنیم. در بام قصدمان استفاده از مصالح گرم و طبیعی در تلفیق با فرم های سنتی بود. به این منظور نیم طاق هایی چوبی ایجاد کردیم و به طور کلی از چوب برای ساخت آلاچیق و مبلمان بهره گرفتیم. در طراحی نما نیز مورفولوژی طاق را درنظر گرفته و چهره و ترکیبی جدید را از آن استخراج کرد و آن را با پوسته های پیوسته و سیال به فرمی نو تبدیل نمودیم.

 

ادامه مطلب
مجتمع تجاری نور | استودیو معماری مادو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − دوازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا