آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریمازندرانمراکز مسکونیمعمارانمهندسین مشاور هشتویلا

ویلای کلاردشت | مهندسین مشاور هشت

ویلای کلاردشت
معمار:مهندسین مشاور هشت ( همگون شهر تیناب )

موقعیت: ایران_مازندران_کلاردشت
وضیعت:
ساخته شده
کاربری :مسکونی
مساحت:۱۵۰۰مترمربع
تاریخ:۱۳۹۵
مشاور طراحی:
مهندسین مشاور هشت 
گرافیک: استودیوی هشت
کارفرما: مهندس علی سزاوار


ویلای کلاردشت
ویلای کلاردشت

درباره پروژه ویلای کلاردشت

ویلایی متعلق به دهۀ هفتاد که کارفرما به تازگی آن را خریداری کرده و تصمیم به بازسازی آن گرفته بود. خواسته کارفرما از ما طراحی داخلی و نمای ویلا بود. با توجه به محدودیت های هزینه که برای بازسازی پروژه وجود داشت و کارفرما نمی خواست که بام پروژه تعویض شود، فرم کلی حجم در نما می بایست ثابت باقی می ماند. از طرف دیگر کارفرما علاقه به سبک ویلاهای انگلیسی داشت. با توجه به صحبت های بسیاری که با کارفرما صورت گرفت و محدودیت های زمانی که برای طراحی و اجرای پروژه وجود داشت، تصمیم بر آن شد تا با حفظ ساختار مورد علاقه کارفرما، چهره ای مدرن تر بر آن بپوشانیم و فضایی سبک تر برای حضور مخاطب در آن ایجاد کنیم.

بنابراین بر اساس ویژگی های حجم موجود، ساده سازی های بسیاری انجام دادیم و المان هایی از تیرهای افقی و مایل و تراسی جدید به بنا اضافه کردیم. طراحی سایت و ورودی ساختمان از حیاط را تغییر داده و مخاطب را با سیر در سایت و چرخشی مدرن و ساده در پله های ورودی به داخل بنا هدایت کردیم. در فضای داخلی وضع موجود، قوس ها و المان هایی قدیمی در قسمتهای زیادی از کار وجود داشت. در طراحی جدید، المانهای قدیمی را حذف کردیم و با ایجاد گشایش بصری بین آشپزخانه و سالن و در جای دیگر گشودگی بیشتر در ووید و سقف سالن، فضا را ساده، سبک و بزرگتر نشان دادیم. راه پله قدیمی را با چهرۀ جدیدی پوشاندیم و فضای سبز و بازشویی عمودی و ساده در پشتش در نظر گرفتیم.

 

ادامه مطلب
خانه میوه باربد | دفتر معماری پارسا اردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا