آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدر دست ساختدفاترکاربریکرجمراکز مسکونیمعمارانمهندسین مشاور هشتویلا

ویلای زیبادشت | مهندسین مشاور هشت

ویلای زیبادشت
معمار:مهندسین مشاور هشت ( همگون شهر تیناب )

موقعیت:ایران_کرج
وضیعت:
در دستساخت
کاربری :مسکونی
مساحت:۱۸۰مترمربع
تاریخ:۱۳۹۵
مشاور طراحی:
مهندسین مشاور هشت 
گرافیک: استودیوی هشت
کارفرما: مهندس هومن سلامت


ویلای زیبادشت
ویلای زیبادشت

درباره پروژه ویلای زیبادشت

پروژه متعلق به زوجی هنرمند بود. خواسته آنها از ویلای دوست داشتنی خود فضایی ساده، بدون مرز و مدرن بود. طراحی داخلی ویلا را به دفتر ما پیشنهاد دادند. استراتژی کلی ما برای طراحی فضا اینطور شکل گرفت که فضایی سیال و بدون متعلقات همیشگی فضاهای مسکونی طراحی کنیم. فضایی که دیوارها، کف و سقف همچون سطوح نانوشته ای باشند که ذهن را آزاد کرده و موجب احساس سبک بالی در فضا شوند. با این استراتژی پلکان موجود در سالن را کاملا ًسبک و آزاد، با امتدادی از نور در نظر گرفتیم که مخاطب را با سادگی به طبقه بالا هدایت می کند.

ارتفاع سقف سالن دو طبقه شد و شومینه ای پیوسته از سقف تا نزدیک زمین آمد تا پیوند میان سقف و کف را قدرتمندانه نمایش دهد. نیمی از دیوارآن سوی سالن حذف شد تا فضایی برای دسترسی به ناهارخوری و آشپزخانه ایجاد کند و ارتباط بصری بین فضاها حفظ شود. در این اتصال باز، تیغۀ کوتاهی در نظر گرفتیم تا تلویزیون را در آن مخفی کنیم و تنها در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرد. در قسمت بالای دیوار، با نمایش شعری بر روی آن به حضور هنر در فضا که مورد علاقه کارفرما بود، اهمیت ویژه ای دادیم. سایر فضاها از جمله ناهارخوری و آشپزخانه و اتاق خواب هم با سطوحی یکدست و ساده و تنوع متریال های کم طراحی شدند تا حس فضای بی مرز که خواسته کارفرما بود بیشتر تجربه شود.

 

ادامه مطلب
مرکز تحقیقات و توسعه‌ی سی.جِی|استودیو یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا