آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریمراکز تجاریمرمت و تغییر کاربریمعمارانمهندسین مشاور هشت

گرین باکس | مهندسین مشاور هشت

گرین باکس
معمار:مهندسین مشاور هشت ( همگون شهر تیناب )

موقعیت:ایران_تهران
وضیعت:
ساخته شده
کاربری :تجاری
مساحت:۳۰۰مترمربع
تاریخ:۱۳۹۳
مشاور طراحی:
 مهندسین مشاور هشت 
دیگر همکاران طراحی: محمد نظری پور ، سروناز افشار ، علی سال افزون
گرافیک: استودیوی هشت
کارفرما: آقای احمد اکبری


گرین باکس
گرین باکس

درباره پروژه گرین باکس

در دی ماه ۹۳ پروژۀ بازسازی یک واحد تجاری در خیابان ولیعصر به دفتر ما واگذار شد. کاربری فروشگاه از دهۀ ۴۰، فروش مبلمان بود و اکنون کارفرما می خواست فروشگاه را بازسازی کرده و کاربری آن را به فود کرت تبدیل کند.

چالشها:عرض کم مغازه به نسبت کاربری خواسته شده و چندطبقه بودن فروشگاه (عمده مساحت در زیر زمین قرار داشت)، جذب مخاطب و دعوت کنندگی به رستوران را کاهش می داد.

استراتژی­های کلان طراحی: بنابراین استراتژی کلی ما برای طراحی فروشگاه اینگونه شکل گرفت که ابتدا به موقعیت بنا که در خیابان ولیعصر بود توجه شود و همچنین بیش از آن باید به دعوت کنندگی فروشگاه به داخل توجه میشد

فرآیند طراحی: بنابراین به دلیل جذب بیشتر مخاطبان به داخل و درگیر شدن بیشتر رستوران با خیابان ورودی بنا را یک دهانه عقب نشاندیم و با ایجاد فضایی نیمه باز و مبلمانی خاص در ورودی تلاش بر آن شد که هرچه بیشتر مردم در حال عبور را به داخل این فضا جذب کند ، همچنین استفاده از چوب و رنگ سبز در نما با الهام گرفتن از چنار های خیابان ولیعصر تاکید هرچه بیشتر هویت و موقعیت ساختمان در این خیابان تاریخی بود.

 

ادامه مطلب
آپارتمان مسکونی ۵۵ | استودیو معماری مازیار جعفریه و همکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا