اخباراخبار میراث فرهنگی

کاخ کیومرث داراب مرمت می‌شود

کاخ کیومرث داراب مرمت می‌شود

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: کاخ کیومرث داراب از بناهای تاریخی این شهرستان در اولویت مرمت قرار گرفته است.

داوود مرادی اظهار داشت: کاخ کیومرث داراب یکی از بناهای تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار است که چندی پیش بر اثر بارشهای جوی دچار آسیب شد و امسال مورد مرمت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وضعیت ساختار بنای کاخ کیومرث مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه توزیع اعتبارات، مقرر شد از محل اعتبارات نفت و گاز، رقمی برای مرمت این بنا تخصیص یابد.

رئیس اداره میراث فرهنگی داراب بیان کرد: تابستان امسال جهت مراحل تکمیلی مرمت خانه سوخکیان، قرارداد جدید با پیمانکار بسته شده و استحکام‌بخشی بنا، بازسازی پایه ستون‌ها، بادگیر، حمام و تیمچه ورودی در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود.

 

وضعیت ساختار بنای کاخ کیومرث مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه توزیع اعتبارات، مقرر شد از محل اعتبارات نفت و گاز، رقمی برای مرمت این بنا تخصیص یابد.
وضعیت ساختار بنای کاخ کیومرث مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه توزیع اعتبارات، مقرر شد از محل اعتبارات نفت و گاز، رقمی برای مرمت این بنا تخصیص یابد.

 

وضعیت خانه سوخکیان

مرادی ضمن تاکید بر تملک خانه سوخکیان به عنوان مطالبه‌ای جدی، به پکیج تشکیل شده و پیگیری جهت تملک این بنا اشاره کرد و افزود: مطالبه اصلی‌ ما تملک خانه سوخکیان و جذب اعتبارات دولتی جهت بازسازی است به همین منظور علاوه بر اعتبارات جذب شده طی سال گذشته، امسال نیز ۵۰۰ میلیون تومان به مرمت این بنای تاریخی اختصاص یافته است.

ادامه مطلب
یکی از اولین پمپ بنزین های تهران

وی با اشاره به وضعیت آزمون مهارت صنایع دستی برگزار شده در شهرستان داراب گفت: در آزمون مهارت صنایع دستی ۴۰ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد ۳۰ نفر در آزمون شرکت و در رشته‌های قلاب‌بافی، گلیم‌بافی، حصیربافی، گلابتون‌دوزی، دوردوزی سنتی، معرق، منبت، چاقوسازی سنتی و رشته های صنایع دستی بومی داراب با یکدیگر رقابت کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی داراب اظهار داشت: در حال حاضر کارگاه‌های قلمزنی و عروسک‌سازی در خانه سوخکیان فعال است و ضمن پذیرش هنرجو، سفارش کار نیز می‌گیرند.

مرادی بابیان اینکه هنرمندان صنایع دستی می‌توانند جهت دریافت تسهیلات کم‌بهره سالانه به سایت کارا(اداره کار) مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳۰ نفر متقاضی وام بودند که از این تعداد ۷۰ نفر تسهیلات را در قالب وام‌ ۱۵ میلیون تومانی دریافت کرده‌اند.

منبع : فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + هفده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا