اخباراخبار میراث فرهنگی

جست‌وجوی معماری ایرانی اسلامی و هویت گمشده ایران

یازدهمین قسمت «شب معماری» بررسی می‌کند
جست‌وجوی معماری ایرانی اسلامی و هویت گمشده در ایران

یازدهمین قسمت از سری برنامه تلویزیونی «شب معماری» چهارشنبه ۱۰ مهرماه با موضوع «در جست‌وجوی معماری ایرانی- اسلامی و هویت گمشده» پخش می‌شود.

به گزارش آرکاو به نقل از روابط عمومی شبکه چهارسیما، معماری در جهان اسلام از لحاظ تاریخی اولین هنری به‌شمار می‌آید که توانست خود را با مفاهیم اسلامی سازگار کند و از طرف مسلمانان مورد استقبال قرار گیرد. معماری اسلامی به عنوان یکی از موفق‌ترین شیوه‌های معماری در تاریخ معماری جهان قابل بازشناسی است. با یک نگاه جامع‌نگر می‌توان پیوستاری ارزشمند و پویا را در بناهای اسلامی بازشناسی کرد که موجب شده تمامی آن‌ها در قالبی واحد با عنوان معماری اسلامی در کنار یکدیگر قرار گیرند.
 
در برنامه جدید «شب معماری» علی فروزانفر مجری برنامه به همراه عبدالحمید نقره‌کار به بیان تفاوت‌ها و مسائل برساخت معماری ایرانی-اسلامی می‌پردازند و پس از آن نگاهی خواهند داشت به اهمیت این معماری در شکل‌گیری هویت جمعی ایرانیان.
 
این‌برنامه چهارشنبه ۱۰ مهرماه، ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
برنامه شب های معماری طی هفته های گذشته به موضوعاتی نظیر: معماری حسینیه‌ها و تکایا از نگاه «شب معماری» ،«شهرفروشی»،معماری و سبک زندگی، با حضور کارشناسانی نظیر دکتر مهدی حجت و رضا گلپایگانی پرداخته است.
ادامه مطلب
سامانه پایش حریم شهر تهران رونمایی می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا