اخباراخبار میراث فرهنگی

مرحله پایانی مرمت و نوسازی بازار تاریخی ارومیه

مرمت و نوسازی بازار تاریخی ارومیه به مرحله پایانی رسید

 

گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری فارس، جلیل جبار‌ی  با اشاره به مرمت و نوسازی بازار تاریخی ارومیه اظهار کرد: در خصوص اجرای عملیات نوسازی  و مرمت بازار تاریخی ارومیه تلاش بر این است فرم و شکل معماری طاق‌ها ،گنبدها‌، پایه‌‌ها‌‌‌ و اصالت بنا، مطابق با الگوی اولیه تاریخی بازسازی و حفظ شود، گاهی در برخی قسمت پایه‌ها و گنبد برای رفع ایرادات‌ گذشته و استحکام سازی بنا، مجبور به ایجاد اصلاحاتی جزئی شده است.

وی افزود : بازار تاریخی ارومیه دارا‌‌ی اعتبار مستمری است که هر ساله مبلغی، با توجه به توان مالی دولت، برای حفظ و نگه‌داری و مرمت اضطراری بازار تاریخی، به این مکان اختصاص می‌یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ضمن تقدیر از مشارکت شهرداری ارومیه در خصوص تامین اعتبارات بازسازی بازار تاریخی ارومیه تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته در فعالیت‌های انجام شده بازسازی و مرمت بازار تاریخی ارومیه بخشی از محل اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی و بخشی مشارکت شهرداری ارومیه بوده و بودجه اعتبار یافته یک میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

مقصر اصلی خود کسبه و اصناف است

جباری با اشاره به اینکه هم اکنون مرمت و نوسازی راسته پنیر‌فروشان به پایان رسیده است تصریح کرد: مرمت نوسازی بازار تاریخی ارومیه در مراحل پایانی اجرای طرح است.

ادامه مطلب
قیمت مسکن در شهر های جدید معقول تر است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اذعان داشت: کل عملیات اجرای، فنی، نظارت و انتخاب پیمان کار از وظایف اداره کل میراث فرهنگی بوده و انجام این وظایف قابل واگذاری نیست.

جباری خاطر نشان کرد: آشفتگی و نابسامانی سیم های برق در بازار تاریخی، به صورت تار عنکبوتی ناشی از سیم کشی‌های غیر مجاز کسبه و اصناف بوده و در این راستا کسبه باید اصول ایمنی را رعایت کرده، چون در صورت اتصال و بروز‌ آتش سوزی احتمالی که ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی و استفاده غیرمجاز از سیم‌ های برق صورت گیرد مقصر اصلی خود کسبه و اصناف بوده و شرکت توزیع نیروی برق و اداره کل میراث فرهنگی هیچ نوع مسوولیتی را تقبل نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا