اخباراخبار شهرسازی

بازآفرینی شهری و آسیب‌های اجتماعی در خلق آثار

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تأکید کرد:‌
لزوم توجه جامعه هنری به بحث بازآفرینی شهری و آسیب‌های اجتماعی در خلق آثار

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت:‌ در بحث بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ما توان محدودی را در اختیار داریم و کار بسیار سخت است. جایی که در این مسیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قول دادند تا پایان دولت تدبیر و امید ۴۰۰هزار واحد مسکونی تحویل داده شود.

به گزارش آرکاو به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در مراسم افتتاح هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید (بخش ویژه بازآفرینی شهری) با اشاره به دلایل و علل برگزاری این جشنواره اظهار داشت: در بحث بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ما توان محدودی را در اختیار داریم و کار بسیار سخت است. جایی که در این مسیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قول دادند تا پایان دولت تدبیر و امید ۴۰۰هزار واحد مسکونی تحویل داده شود.

وی ادامه داد: بدون شک این کار شدنی و راحت بوده اما در همین مسیر راحت کار دشوار است. سختی مداخله در موضوع بافت فرسوده در بحث ورود به آن است که از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین واسطه دست یاری به سمت افراد تاثیرگذار جامعه مثل هنرمندان، تهیه کنندگان، نویسندگان فیلم دراز کردیم چرا که هر فیلم یا اثری که این عزیزان تولید می کنند یک پیوست اجتماعی برای مخاطب خودش دارد.

ادامه مطلب
منطقه صنعتی دانمارک تفریحگاه شد

هدف از بازآفرینی شهری دمیدن روح تازه و زندگی به محله‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه هدف از نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی دمیدن روح تازه و زندگی به محله‌های شهرهای مختلف کشور است، تصریح کرد: هم‌اکنون سریال‌هایی که در تلویزیون از سوی صداوسیمای کشورمان پخش می‌شود یک جامعه مخاطب بسیار وسیع دارد. اتفاقی که انتظار است همراه با پخش و پیشرفت فیلم به موضوعاتی از جمله بازآفرینی هم در آن اشاره شود.

وی ادامه داد: جامعه ما یک جامعه هیجانی است که یک اتفاق و موضوع مهم فردی کل فضای جامعه را در برمی‌گیرد و امنیت اجتماعی را به مخاطره می‌اندازد. جالب است که همه این مسائل بااینکه مهم هستند در مورد یک نفر رخ می‌دهد آن‌هم در شرایطی که ما سالانه ۱۷۲۰۰ نفر در جاده‌های کشور ما کشته می‌شوند.

وی افزود: واقعاً سوال اینجاست که جامعه هنری کشورمان که رسالت اصلی را به دست دارند چقدر در این موضوع وقت و هزینه گذاشته‌اند. جغرافیای ژئوفیزیک و ژئوتکنیک هر روز در تغییر است و شما می‌شنوید که زلزله‌های بزرگی رخ می‌دهد که در ایران در کمترین حد جان چند هزار هموطن ما را می‌گیرد. بنابراین توقع ما از هنرمندان این است که در فیلم و سریال‌ها و مجموعه کارهای تخصصی که انجام می‌دهند به آسیب‌های اجتماعی بیشتر بپردازند.

ادامه مطلب
آیا واحد‌های شهر‌های جدید به دست مردم می‌رسد؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه در حوزه بازآفرینی احتیاج به همراهی وجود دارد و فضای فکری وزارت راه و شهرسازی در شرایط فعلی روی این مسئله متمرکز شده است، تصریح کرد:‌ در کنار پیگیری‌ها و تأکید مقام عالی وزارت ما شاهد نگاه جدی تمام مجموعه شرکت بازآفرینی شهری هستیم که به‌طور تخصصی این موضوع را دنبال می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا