اخباراخبار شهرسازی

​اتمام پروژه‌های نیمه کاره تهران تا سال ۱۴۰۰

​تمام پروژه‌های نیمه کاره تهران تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد

گزارش آرکاو به نقل از بلدیه، معاون فنی و عمران شهرداری تهران گفت: تمام پروژه های نیمه کاره دوره قبل تا اول سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیش از ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها گفت: ما هفتاد پروژه در دست اجرا داریم که برخی از آنها پروژه های سنواتی است مثلا در سال ۹۳ شروع شده و هنوز هم تمام نشده است.

صبوری دیلمی گفت: برخی از اینها را ما باید تمام کنیم و برخی هم باید ما ادامه بدهیم و حتی بعدی ها تمامش کنند.

وی افزود: تمام پروژه های نیمه کاره دوره قبلی تا اول سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید البته یک سری پروژه هم هست که باید سرمایه گذار به آن ورود کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: یک سری پروژه هم ما شروع کردیم که خودمان تمامش میکنیم و شاید یکی دو ساله به اتمام برسد.

صبوری تصریح کرد: حتما قرار نیست پروژه در یک دوره شروع بشود و در همان دوره هم تمام شود.

پروژه های اولویت دار

صبوری گفت: مثلا پروژه امام علی یک پروژه ای بود که ۱۲ سال تیم آقای قالیباف روی آن کار کرد و جالب اینکه ۱۵ سال هم قبل از آن سایر شهرداران روی آن متمرکز بودند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: ۵ پروژه اصلی ما اولویت دار بودند که ما به آنها بیشتر می پردازیم و تا پایان سال ۹۸ تمام خواهد شد.

یکی از اینها در دهه فجر (زیرگذر استاد معین) و یکی هم تا آخر سال(زیرگذر گیشا) و یکی هم که پروژه شهید بروجردی و شهید رستگار است که اینها هم فاز اولشان تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

 

وی افزود: پروژه مجموعه فرهنگی رازی کنار برج طغرل هم که ۳۰ هزار متر مربع فضاسازی دارد ان شاالله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: کندروی نواب حوالی بریانک یکی از پروژه های بود که خودمان شروع کردیم و خودمان هم تمامش کردیم و در ابتدای تیرماه به مردم تحویل دادیم.

پروژه شهید شوشتری تهران

صبوری در خصوص پروژه شوشتری گفت: من به نظرم پروژه شهید رستگار خیلی مهمتر و تاثیرگذار تر است برای شهر تهران.

ادامه مطلب
تخفیف ۳۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی در فردیس

وی افزود پروژه شهید شوشتری پروژه ای است که باید با حضور سرمایه گذار به اتمام برسد و مشکلش این است که هنوز بحث های محیط زیستی آن به نتیجه نرسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: موانع محیط زیستی این پروژه هنوز اخذ نشده است و برای رد شدن اتوبان از داخل جنگل و فضای سبز باید مجوز محیط زیستی اخذ شود.

صبوری دیلمی افزود تا زمانی که مجوزها اخذ نشود ساخت این پروژه اتلاف انرژی و اتلاف منابع است زیرا این پروژه بخش هایی دارد که باید از داخل سرخه حصار رد بشود.

وی افزود: از سوی دیگر محیط زیست به ما گفته است باید بخش های از این پروژه تونلینگ باشد و زیر زمین اجرا شود که هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

اما پروژه شهید رستگار باعث میشود تا رینگ آزادراهی جنوب تهران را تکمیل می کند و آن ترافیک عجیب و غریب سمت بسیج و افسریه را با اتصال بزرگراه آزادگان به امام رضا برطرف میکند.

البته در این پروژه هم معارضینی داریم که باید رفع معارض شود و نتیجه اجرای این پروژه این می شود که کسانی که بخواهند از شرق کشور به غرب یا برعکس بروند دیگر وارد تهران نمی شوند.

وی افزود در خصوص ادامه صیاد شیرازی یک برنامه هایی داریم برای مثال می گویند یک تونلی انتهایش ساخته شود تا به اتوبان آزادگان متصل شود.

صبوری دیلمی گفت: البته حتی اسمی هم برای آن تونل انتخاب کرده اند و گفته اند بشود تونل شهید متوسلیان اما هنوز معلوم نیست واقعا نیاز ترافیکی تهران به این پروژه چقدر است.

هزینه نگهداشت پل صدر زیاد است

وی در پاسخ به این سوال که برخی می گویند هزینه نگهداشت پل صدر زیاد است گفت: ما هفتصد پل ماشین رو در سطح شهر تهران داریم و حتما به صورت مدون و مشخص شده از آنها بازرسی کرده و به نگهداشت آنها توجه میکنیم.

وی با بیان اینکه ما هر هزینه ای در شهر می کنیم از مردم پولش را گرفته این گفت: یک وقتی شهرداری تصمیم میگیرد از بازدیدکنندگان یک چیزی مثل باغ پرندگان پول بگیرد یا اینکه از بازدیدکنندگان پارک آب و آتش پولی نگیرد.

ادامه مطلب
پایش پروژه‌های مسكن مهر با استفاده از سامانه هوشمند

صبوری گفت در خصوص آزادراه ها و اتوبانها هم همین طور است و شهرداری و شورای شهر تصمیم میگیرند که از جایی عوارض را چگونه بگیرند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: حالا شاید شما بگویید چرا کسی که ماشین ندارد باید عوارض نگهداشت پل صدر را بدهد که آن تصمیم گیری با شهرداری و اعضای شورای شهر تهران است.

ابر پروژه های تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت ما برای پروژه های که قرار است امسال به نتیجه برسد ۱۱۳۰ میلیارد تومان بودجه گرفته ایم.

ما همین امروز هم در تهران ابر پروژه انجام میدهیم و همین امروز حدود صد طرح در دست طراحی قرار دارد که خیلی از اینها خیلی بزرگ و برخی خیلی کوچک هستند و اصلا همیشه در تاریخ شهرداری و مدیریت شهری چنین چیزی وجود داشته و دارد.

طرح های شهری به واسطه نیازهای شهری تهیه و اجرا می شوند و همین امروز ما پروژه ای در دست داریم که حتی از پروژه پل صدر هم بزرگتر است و به محض نیاز شروع به اجرا می شود.

پروژه بروجردی یکی از پروژه های بزرگ شهر تهران است از هر لحاظی که فکر کنید حالا توجه کنید که این پروژه از سال ۸۸ شروع شده و تا ۹۶ ادامه داشته است اما درصدی که ما در این پروژه پیشرفت داشتیم آن هم ظرف دو سال دو برابر آن عددی بوده است که در آن هشت سال پیشرفت داشته اند.

فاز دوم دریاچه چیتگر را سال گذشته به مسابقه گذاشتیم که حدود دو هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که خب یک پروژه ابر پروژه محسوب می شود. شاید ما این ابر پروژه را کلید بزنیم اما اجرای اصلی آن به دوره بعدی مدیریت شهری برسد.

برای مثال در پروژه رستگار آنجایی که قرار بوده به آزادگان وصل بشود ما برای نصب یک پل و یک تقاطع مجبور شدیم یک پروژه آزادگان شماره دو بسازیم که از آزادگان اول هم بزرگتر بوده است و امروز همین پروژه ابر پروژه است.

بیشتر از هرزمانی هزینه کرده ایم

صبوری افزود: یک پیشنهادی داریم آن هم این است که شما اعتبارات عمرانی سی سال گذشته را جمع کنید و تقسیم بر تعداد سالها کنید من قول میدهم همین امسال ما بیشتر از این هزینه کرده ایم و کارهای عمرانی انجام دادیم.

ادامه مطلب
ارائه چارچوبی برای تنوع در حجم و نمای ساختمان ها

وی افزود بله این درست است که در سال ۹۲ و ۹۳ یک بودجه خیلی خاصی در تهران صرف شده است و یک سری پروژه بزرگ اجرا شده است اما بعد از آن دوباره کار وسیعی انجام نشده است.

صبوری گفت: البته ما امروز یک مقداری نمی توانیم آن کارهای جهشی را انجام دهیم زیرا یک سری بدهکاری داریم که کمتر پیمانکاری حاضر است به پروژه های ما بیاید و کار کند.

وی درخصوص طرح جمع آوری آبهای سطحی شهر تهران نیز گفت: شرکت خاکریز آب ما حدود ۲۵ پروژه دارد که همه اینها در مسیرهای رودخانه ای تهران فعال است.

صبوری گفت: اعتبارات شرکت خاکریز آب ما سیصد درصد افزایش داشته است زیرا بحث عبور ایمن سیلاب از تهران بحث مهمی است و طبیعی است وقتی یک جایی این شکلی بودجه اش افزایش پیدا می‌کند در جای دیگر کمی اعتبارات کاهش پیدا می‌کند.

ترمینال که فقط یک ساختمان بلیط فروشی نیست

امسال بودجه مشارکتی برای پروژه ترمینال شرق در نظر گرفته ایم البته این را در جریان باشید که این پروژه یک سری ساختمان است و این در حالی است که تنها یک ساختمان از تعدادی ساختمان حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

هیچ یک از آسانسورها و پله برقی های این پروژه نصب نشده است در حالی که بیست درصد کل بودجه آن پایانه باید صرف آسانسور و پله برقی بشود.

قرار بوده است ایستگاه متروی اشراق برود به آنجا وصل شود و مگر این اتصال یک روز و دو روزه انجام میشود؟ ترمینال یک مجموعه پروژه است نه یک ساختمان.

باید مردم به راحتی به آنجا برسند و از آنجا خارج شود فرض کنید اتوبوسی که قرار بوده ساعت ۸ شب از آمل به تهران برسد ساعت ۳ بامداد برسد آن وقت زن و بچه مردم چگونه خود را به وسط شهر برسانند؟

ترمینال که فقط یک ساختمان بلیط فروشی نیست. باید اورژانس، آتش نشانی، پلیس و حمل و نقل عمومی به آنجا برسد بعد آنجا افتتاح شود.

یک دیدگاه

  1. این پروژه ها تا ۱۴۰۰ هم تموم نمی شه
    پروژه های مثل امام علی که ۱۵ ساله تموم شدن و چند تا شهردار عوض کردن تا به نتیجه برسه با این حال باز هم ایراد زیاد توش هست
    با اینکه این پروژه تو قلب استان تهران بود و باعث خرابی های زیادی از خونه ها از شمال تا جنوب تهران بود و باعث کلی ترافیک تو سطح شهر شده بود و مجبور بودن هر چه سریع تر این پروژه رو به اتمام برسونن ، انقدر زمان برد
    دیگه از بقیه پروژه ها انتظاری نیست به این سرعت تموم شن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا