BNS Studioپارکپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتچشم انداز و شهرسازیدفاترکاربریکانسپتکتابخانهلندنمراکز فرهنگی

هاید پارک لندن | BNS studio

هاید پارک لندن
معمار: BNS studio

موقعیت: انگلیس، لندن
وضعیت: کانسپت
مساحت: ۴۰۰۰ متر مربع
کاربری: فرهنگی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۶
کارفرما: Archasm


هاید پارک لندن
هاید پارک لندن

مشخصات پروژه هاید پارک لندن

طراحی ساختمان کتابخانه های عمومی واقع در پارک هاید ، یکی از بزرگترین و معروف ترین پارک های لندن ، از منظره اطراف آن الهام گرفته است. مفهوم اصلی این است که بخشی از چشم انداز پارک و تغییر دیدگاه سفت و سخت از کتابخانه ها باشد. بنابراین ، این کتابخانه به عنوان پوسته ای از زمین بوجود آمده است که با چمن پوشیده شده است. سقف سبز محلی افسانه ای است که مردم می توانند از منظره های زیبایی از هاید پارک و دریاچه آن جمع شده و از آن لذت ببرند. این کتابخانه دارای شخصیتی روان و پویا است و با طبیعت هماهنگ است. از سه سطح و سه بخش اصلی تشکیل شده است. سطوح آن شامل سقف سبز ، زمین سبز و طبقه زیرزمینی و بخشهای اصلی آن به نام کتابخانه ، بخش دیگر ، اجتماعی و اوقات فراغت است. به منظور احترام به متن و ایجاد سبکی و شفافیت ، کلیه قسمت های ساختمان از شیشه ساخته شده است که آنها پوسته سقف را سوراخ کرده و به عنوان یک عنصر نمادین ظاهر می شوند.

فضای سبز

سقف سبز به آرامی زمین را لمس می کند ، فضای گسترده ای از فضای باز در زیر آن ، که مردم را از همه طرف به سمت چند ورودی سوق می دهد. دهانه های مختلف در سقف و طبقه همکف ، اجازه می دهد تا چراغ های طبیعی از بین بروند تا فضاهای داخلی را روشن تر کنند و در بعضی قسمت ها دسترسی عمودی را آماده می کنند. شفافیت و انعطاف پذیری دو عامل مهم در طراحی کتابخانه هستند که در طراحی داخلی و بیرونی دیده شده است. به همین دلیل همه بازدید کنندگان می توانند به راحتی و بدون هیچگونه مانعی به راحتی (به صورت عمودی و افقی) حرکت کنند. کتابخانه مدرن و پویا ، در کنار پارک شگفت انگیز با استفاده از فناوری دیجیتال می تواند افراد را به بازدید از این فضا جذب کند و ذهن را برای ماندن و گذراندن زمان برای مدت طولانی تر تحریک کند.

 

ادامه مطلب
سرعت خوب در مرمت بازار ایکی قاپیلی تبریز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 12 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا