اخباراخبار شهرسازی

تدوین شیوه‌نامه رفع اغتشاشات معابر بافت تاریخی یزد

شیوه‌نامه رفع اغتشاشات معابر بافت تاریخی یزد تدوین می شود

 

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان این‌ که ارتقای سطح زندگی و افزایش کیفی و کمی خدمات شهرداری مستلزم مشارکت و هم‌افزایی عمومی است، گفت: شیوه‌نامه ساماندهی خیابان‌های مسجد جامع، قیام و میدان امیرچقماق یزد تدوین می‌شود.

«مجتبی فرهمند» در اولین جلسه هماهنگی و تدوین برنامه مناسب برای ساماندهی خیابان‌های مسجد جامع، قیام و میدان امیرچقماق یزد که با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان مرتبط، مدیر منطقه بافت تاریخی و رؤسای ادارات درآمد، املاک و پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای کیفیت زندگی در نقاط مختلف سطح شهر به مشارکت عمومی و همچنین تدوین راهکارهای در حوزه مدیریت شهری نیاز دارد.

وی طراحی دقیق مبلمان شهری متناسب با فرهنگ بومی و نیاز عمومی جامعه را یکی از راهکارهای افزایش کیفیت زندگی دانست و افزود: معاونت معماری و شهرسازی شهرداری یزد اجرای یک سری طرح‌های کارشناسانه در نقاط مختلف شهری به ویژه بافت تاریخی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد جذب مشارکت عمومی برای توسعه شهری را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این خصوص عنوان کرد و گفت:‌ ارتقای سطح زندگی و افزایش کیفی و کمی خدمات شهرداری مستلزم مشارکت و هم‌افزایی عمومی است.

ادامه مطلب
از گنبد مسجد شیخ لطف‌الله تا فلج شدن گردشگری در ایران

به دنبال جذب مشارکت اقشار مختلف هستیم

فرهمند در ادامه با بیان این که مسئولیت‌های مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف باید به دست افراد متخصص و کاردان سپرده شوند، تصریح کرد:‌ معاونت معماری و شهرسازی سعی می‌کند با انتخاب پیمانکاران مجرب و بکارگیری طراحان ماهر و بومی آن طور که باید نسبت به جذب مشارکت اقشار مختلف برای توسعه خدمات شهری در حوزه معماری و شهرسازی اقدام کند.

این مسئول ساماندهی خیابان‌های سطح شهر یزد به ویژه بافت تاریخی را ضروری دانست و بیان کرد:‌ به دنبال انتقاد یک سری از کسبه خیابان قیان و همچنین شکایت شهروندان طرح تهیه و تدوین شیوه‌نامه ساماندهی معابر اصلی و فرعی خیابان‌های مسجد جامع، قیام و میدان امیرچقماق در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

معاون شهرداری یزد با بیان این که در شیوه نامه ساماندهی معابر اصلی و فرعی بافت تاریخی یزد حریم هر مغازه(اغذیه فروشی) مشخص می شود، گفت: پس از تدوین و تصویب نهایی شیوه‌نامه ساماندهی معابر بافت تاریخی یزد این مهم لازم الاجرا و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی در پایان ارتقای کیفیت پیاده روهای بافت تاریخی یزد را یکی از مهمترین محورهای اجرایی در راستای تدوین شیوه نامه ساماندهی معابر در یزد عنوان و خاطرنشان کرد:‌ رعایت حقوق شهروندی از جمله وظایف تمام افراد جامعه فارغ از جایگاه شغلی و اجتماعی است.

ادامه مطلب
راه‌اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای در گام‌های پایانی

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا