BNS Studioآموزشیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتپیشنهاد رقابتجیرفتدفاترطرح پیشنهادی مسابقهکاربریمدرسه

مدرسه ابتدایی جیرفت | BNS studio

مدرسه ابتدایی جیرفت
معمار: BNS studio

موقعیت: ایران، جیرفت
وضعیت: پیشنهاد رقابت
مساحت: ۳۸۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ طراحی: ۲۰۱۶


مدرسه ابتدایی جیرفت
مدرسه ابتدایی جیرفت

مشخصات پروژه مسابقه مدرسه ابتدایی جیرفت

دبستان جیرفت در زمینی ۳۸۰۰ متر مربع در روستایی نزدیک شهر جیرفت استان کرمان در ایران واقع شده است.

جیرفت ، شهری ۵۰۰۰ ساله ، به دلیل داشتن تاریخ و میراث فرهنگی قوی مشهور است. Aratta یکی از قدیمی ترین تمدن باستان شناسی شرقی است که از جیرفت سرچشمه گرفته است. پس از سالها متأسفانه این منطقه با همه پیشینه های تاریخی و فرهنگی به اندازه کافی توسعه نیافته است و امروز جیرفت به عنوان یکی از مناطق محروم کشور به حساب می آید. ساخت مدارس جدید و بهبود روش های آموزشی اولین نیازهای هر جامعه است. دبستان جیرفت شامل شش کلاس درس جداگانه ، دفاتر اداری ، کتابخانه و اتاق چند منظوره است که در یک سطح بازی مرکزی در یک سطح واحد توزیع می شود.

طراحی

طراحی ساختمان

بر اساس رویکردی مدولار برای هر دو بخش سنگ تراشی و ساختار سایبانهای سقف بنا شده است. از یک طرف تمام کلاسهای درس از طریق زمین بازی و از طرف مقابل به یک حیاط خلوت سبز کوچک با درختان میوه باز می شوند. سایبان ایستاده رایگان از برگهای نخل ساخته شده توسط ستونهای شکل درخت با یادآوری نخلهای جیرفت. از این ستون ها آب باران برای اهداف آبیاری جمع آوری می شود. در زیر سایبان بین جلسات کلاسها ، دو فضای تجمع وجود دارد که کودکان می توانند در سایه استراحت یا بازی کنند.

در دو طرف سایت دو فضای غار مانند وجود دارد که بچه ها بتوانند در آن بنشینند ، استراحت یا بازی کنند. شهر جیرفت سالهاست که به دلیل فرش و فرش خود را در جهان مشهور کرده و مسئولیت نسل جدید ما برای احیای این سنت تاریخی است.

روند طراحی

در طراحی ما اتاق چند منظوره

با نخ های بافته شده رنگی روی دیوار تزئین شده است که شاتل های بافی از سقف آویزان شده اند. از قرن ها مردم برای تزئین خانه های خود در جایی که زندگی روزمره خود دارند از فرش استفاده می کردند. از این رو ما از این الگوی آشنا استفاده کردیم و آن را از کف به سقف منتقل کردیم تا روح ایرانی دائمی به اتاق بدهیم. این اتاق می تواند بعد از ساعت مدرسه و آخر هفته مدرسه برای جمع آوری اهداف مورد استفاده قرار گیرد. یکی از قدیمی ترین فیلمنامه های جهان متعلق به تمدن موجود در جیرفت است. یکی از این اسکریپت های نقاشی شده در زمین بازی مدرسه برای بازی کودکان و همچنین یادآوری آنها از تاریخ با ارزش شهرشان است.

طرح جدید شامل مواد محلی و ویژگی های پایدار است

که هم به شرایط جوی محلی و هم از نظر اقتصادی پاسخ می دهد. سایبان های بزرگ بام بافته شده که در بالای سقف های ساختمان شناور هستند ، اجازه می دهند هوا بین این دو لایه جریان یابد و سقف را به طور طبیعی تهویه کند. دیوارهای بیرونی تحمل بار از زمین ساخته شده بتونی ساخته شده است. برای رسیدن به زندگی به کلاس های درس ، قاب های پنجره از نما بیرون زده و به رنگ های روشن تزئین شده اند.

 

ادامه مطلب
طراحی داخلی شرکت برندتک | استودیو هرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا