آثار معماری ایرانبهداشتی و درمانیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتردفتر طراحی کازسميه ابراهيميکاربریمعمارانمهدي عليرضايي

كلينيك درد آسا | دفتر طراحی کاز

كلينيك درد آسا
معمار:دفتر طراحی کاز(مهدي عليرضايي، سميه ابراهيمي)

موقعیت:ایران،تهران
وضیعت:
ساخته شده
کاربری :مرکز درمانی
مساحت: ۹۵ مترمربع
تاریخ:۱۳۸۹
معماران :مهدي عليرضايي، سميه ابراهيمي
کارفرما:
آقای دكتر اكرمي و شركا
تیم پروژه:
علي محمدي، صادق سبزعليان، مينا نجفي، شيما مهناويان
جوایز:
رتبه سوم ﮔﺮوه ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن‌ﻫﺎي تجاری جایزه معماری داخلی ایران ۱۳۸۹


كلينيك درد آسا
كلينيك درد آسا

درباره پروژه كلينيك درد آسا

موضوع پروژه، تبدیل یک فضای اداری استیجاری به یک کلینیک درد چندتخصصی بود، فضایی که در آن، مجموعه‌ای از پزشکان متخصص در زمینه‌های بیهوشی، طب فیزیکی، روان‌پزشکی و فیزیوتراپی، به ارائه خدمات به بیماران با دردها و مشکلات مزمن، به صورت سرپایی و بستری می‌پردازند. این کلینیک به صورت دو واحد ۹۵ متری مرتبط به هم است که در فاز اول، بخش معاینات سرپایی راه‌اندازی شده است. در این کلینیک، تفاوتی بین بیماری که برای رهایی از دردهای مزمن جسمی و روحی خویش مراجعه می‌کند، با پزشک نمی‌بینیم، به طوری که حتی کاناپه‌های طراحی شده در فضای انتظار، به سان حجمی سفید و یکپارچه طراحی شد که بیمار با هر نوع حالت جسمی، خواه خوابیده و نشسته، در آن بیاساید و این حجم در حرکتی طولی می‌پیچد و تبدیل به میز پذیرش می‌شود.

ادامه مطلب
خانه‌ای به یاد علیرضا | نیما شیوا

نوبت به سقف پروژه می‌رسد، حرکتی موج‌گونه و کاملا آزاد را می‌نگریم که خود منبع نور است و با عبور نور از میان آن، فضا را تلطیف می‌کند. حرکت کشسان سازه پارچه‌ای در عین پیچیدگی، کاملا ساده است و در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه، سقف نورانی جمع و نصب می‌شود. طبیعتی مواج، فضایی مینیمال، نقوش جوهری‌شکل از بخش‌هایی از دیواره‌ها بالا می‌روند و گویی اینکه نیروی جاذبه در این فضا بر عکس عمل می‌کند، حرکتی خیال‌انگیز که ذهن را آرام‌آرام از زمین جدا کرده و به سمت موج‌های وارونه و طبیعت مسقف سوق می‌دهد.

بزرگ‌ترین اتاق کلینیک، فضایی است که با کاربری دوگانه طراحی شده و بسیار ساده است و شامل میز پزشک و اتاق کنفرانس است. در این فضا، میز L شکل روی میز U شکل لغزیده و حالت متنوعی را، از میز پزشک گرفته تا میزهای کنفرانس متنوع تشکیل می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا