استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریگیسو حریریمراکز مسکونیمژگان حریریمعمارانویلاویلتون

خانه استخر ویلتون | خواهران حریری

خانه استخر ویلتون
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری، مژگان حریری )

موقعیت: ویلتون
وضعیت: ساخته شده
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۰۷


خانه استخر ویلتون
خانه استخر ویلتون

مشخصات پروژه خانه استخر ویلتون

این سازه ۱۲۰۰ متر مربع به عنوان یک مجسمه مینیمالیستی در چشم انداز طراحی شده است. این بخشی از دارایی ۳.۵ هکتار در کانکتیکات است. معماری این خانه استخر بر خلاف معماری سنتی خانه موجود است و در عین حال طراحی مذاکراتی بین این دو ایجاد می کند. معماری خانه استخر بیش از یک استخر۲۰*۴۸ مانند یک کشتی در آب است. در شمال ، یک آبگرم و یک حمام در فضای باز، سرپوشیده وجود دارد ، و در جنوب یک ایوان پشت بام وجود دارد که به عنوان یک منطقه ناهار خوری در فضای باز ، فضای باز عمل می کند و دهانه بزرگی روی دیوار دارد که چشم انداز آن را فریم می کند. منطقه اطراف استخر به یک حیاط غرق شده تبدیل می شود که در سنگ تراورتن با پله ها و دیوارهای سنگی سنگفرش شده است. فضای داخلی این خانه استخر شامل یک اتاق نشیمن، سرگرمی ، آشپزخانه و فضای بار ، حمام ساده و انواع تراس و عرشه است.

متریال

این مجموعه توسط پانل های کشویی فلزی و شیشه ای محصور شده است که باعث می شود ساختار شفاف باشد و به سمت خارج باز شود. دیواری از کاشی های معرق سبز مناطق مرطوب (چه در داخل و خارج از دوش از دو طرف) را در بر می گیرد و به بخشی از ترکیب اصلی نما تبدیل می شود که رنگ و تاکتیکی به آن می بخشد. قاب اصلی و سقف سازه در چوب Ipe (گردو برزیل) است و محل را به طور همزمان گرم ، دریایی و مجسمه سازی می کند. کفپوش های چوبی از فضای داخلی استخر در حال شنا کردن و تبدیل به یک عرشه برای تأمل و سادگی نشستن در اطراف و قرار دادن انگشتان پا در آب است. یک گودال آتش در ضلع جنوبی سازه ، در انتهای تراس فضای صمیمی ایجاد می کند تا در سرما جمع شود ، باتلاق هایی درست کرده و از آن مکان لذت ببرید.


 

ادامه مطلب
گـالـری نـقـره­‌ی فـرقـدانـی | علی بهزادی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا