استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریگیسو حریریمراکز مسکونیمژگان حریریمعمارانهمپتون شرقیویلا

خانه SAGAPONAC | خواهران حریری

خانه SAGAPONAC
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری، مژگان حریری )

موقعیت: نیویورک، همپتون شرقی
وضعیت: ساخته شده
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۰۵


خانه SAGAPONAC

 مشخصات پروژه خانه SAGAPONAC

۴۶۰۰ فوت مربعی. سایت خانه در ۲.۷ هکتار از زمین های جنگلی در وسط “مزارع سیب زمینی” بین منطقه شیک و جنوبی همپتون واقع در لانگ آیلند ، نیویورک، واقع شده است. پیکربندی فضایی آن از شخصیت ها و سرنشینان مختلفی ، از افراد هرمتیک گرفته تا زوج ها یا گروه های معاشرت پذیر ، “اصلی” است و روش سکونت خود را در این ساختار ابداع می کند. این خانه برخلاف بیشتر نمایشگاههای بزرگ ، عمارتهای حومه شهر و خانه های بزرگ متراکم ، از دو جلوی مستطیل شکل ساده تشکیل شده است که یک طرح L شکل را تشکیل می دهد. با چارچوب دادن آن ، چشم انداز و لذت های موجود در کشور را درگیر می کند. مرکز خانه اصلی ترین فضای عمومی با استخر ، تراس های چند طبقه و ایوان پوشیده از دوش است. این فضای قابل دسترسی و قابل مشاهده برای سایر قسمتهای خانه و در بعضی مواقع قابل دیدن همسایگان و خیابان است و به مرحله ای برای عمل و نمایش تبدیل می شود.

ادامه مطلب
پردیس نو آوری Air Liquide پاریس

روند طراحی

این منطقه استخر خصوصی مانند برخی از سواحل منطقه عمل می کند ، جایی که ساحل با اجساد پارادایمان به صحنه ای برای نمایش و تماشاگر کشتی تبدیل می شود. در اینجا فرد می تواند خیالات و خواسته های شخصی شخص را به نمایش بگذارد. با الهام از مجسمه Giacometti با عنوان “شکل در جعبه بین دو صندوق خانه” ، شکل خانه ای مینیمالیستی قرار داده شده روی سکوی درون منظره طبیعی دست نخورده است. شکاف بزرگی در هر قاب حجم مستطیل شکل زندگی خصوصی در خانه و استخر فراتر از آن. این بازشوها با استفاده از سیستم کرکره های فلزی که بر روی دیوارهای بیرونی نصب شده اند ، بررسی می شوند و به بررسی تعریف فرهنگی از محوطه داخلی می پردازند. این کرکره های فلزی نه تنها به عنوان سپر در مقابل متجاوزین عمل می کنند که هیچ کس در خانه نباشد ، بلکه انگیزه های پنهان خصوصی ، عمومی ، تعامل اجتماعی و مبادله در داخل و خارج از خانه را نیز آشکار و پنهان می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا