Yes Studioآثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترساختمان های اداریکاربریمعمارانمیلاد شیرکوند

دفتر مرکزی یاسین موتور | Yes Studio (میلاد شیرکوند)

 دفتر مرکزی یاسین موتور
معمار: Yes Studio (میلاد شیرکوند)

موقعیت: تهران ، زعفرانیه
وضیعت: ساخته شده
مساحت: ۲۴۰ مترمربع
کاربری: اداری
تاریخ: ۱۳۹۶
کارفرما: شرکت یاسین موتور
مجری: یاسین سازه ، محمدرضا اعتضاد السلطنه


 یاسین موتور
یاسین موتور

درباره پروژه دفتر مرکزی یاسین موتور

ساختمان قبلی دفتر یاسین موتور به دلیل حضور در تقاطع دو خیابان اصلی زعفرانیه ، عرصه ای مثلثی داشت و این موضوع از مهم ترین چالش های طراحی بود . همچنین به دلیل کهولت سن بنای قبلی ، و رویکرد جدید دفتر مورد نظر ، اقدامات اثر گذاری در جهت باز کردن فضا و ایجاد دفتری پویا و مدرن در روند طراحی تا اجرا صورت گرفت.

کاربری جدید بنا

کاربری جدید این بنا به عنوان دفتر مرکزی فروش خودروهای لوکس روز اروپا مانند برند مرسدس بنز و اسمارت ، روح مدرن و خالصی را به طرح تزریق کرده و به همین دلیل در روند طراحی تا اجرای این ساختمان سعی گردید این نظم حفظ و در فضای داخلی القا شود . برای حاصل شدن خلوص ظاهری مورد نظر ، جزئیات معماری تا حد امکان خلاصه و کمینه گرا طراحی شدند ، در عین حال برای القای ارزش مادی مورد نظر کارفرما از سطح کیفیت اجزاء ، مصالح طبیعی و لوکس وظیفه پوشش سطوح را برعهده گرفته و در نتیجه مبلمان اداری دفتر از سنگ طبیعی به همراه بتن اکسپوز و سطوح مات پلیمری ساخته شدند . در پروژه بازسازی دفتر یاسین موتور بر خلاف پروژه های معمول ، فرآیند طراحی تا ساخت کلیه اجزاء و مبلمان پروژه در محل کارگاه اتفاق افتاده و این امر موجب کاهش هزینه ها در عین افزایش کیفیت اجرای نهایی شد .

ادامه مطلب
خانه فرهنگ رایزن | مانلی افشنگ، مهفام کوشش

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + هفت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا