استودیو معماری مادوپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترساختمان های اداریکاربریکانسپتمازیار دولت آبادیمعماران

ساختمان اداری مژده | استودیو معماری مادو

ساختمان اداری مژده
معمار: استودیو معماری مادو( مازیار دولت آبادی )

موقعیت:ایران،تهران
وضیعت:
کانسپت
کاربری : اداری
تاریخ:۱۳۹۷
مدیر طرح :
مازیار دولت آبادی
طراح ارشد :
معین نیک آیین
طراح مسئول :
دنیز ابراهیمی آذر
تیم طراحی :
پوریا علی قارداشی -مرجان میرخشتی -سروش کتابی
طراح سه بعدی و رندرینگ
: سعید یوسفوند
ترسیمات :
سروش کتابی -سحر صمدی- تینا شاه نظری
کارفرما:آقای خصالی، آقای اکبری


ساختمان اداری مژده
ساختمان اداری مژده

درباره پروژه ساختمان اداری مژده

پروژه اداری-تجاری واقع در خیابان مژده نیاوران در محل کلانتری سابق نیاوران در زمینی به مساحت ۴۴۰ متر مربع واقع گردیده است. خواسته کارفرما تأمین واحدهای تجاری در تراز همکف با سطح اشغال ۸۰ درصد و تأمین واحدهای اداری در طبقات با سطح اشغال ۶۰ درصد می‌باشد. پس از بررسی‌های اولیه موضوعاتی که مد نظر تیم طراحی قرار گرفت، برنامه واحدهای اداری، سازه پروژه، ضوابط ساخت و ساز شهری بود. برنامه رایج پروژه‌های اداری و تجاری در راستای استفاده حداکثر از زمین، یک برنامه خشک و ناکارآمد است، بر این اساس تصمیم گرفتیم ساختار برنامه‌ای پروژه را تغییر بدهیم. با توجه به استفاده از حریم ۶۰ درصد به علاوه ۲ متر نیاز به کاستن از مساحت ساخت برای رسیدن به سطح اشغال ۶۰ درصد در قالب تعدادی فضای خالی داشتیم و همین راهکار باعث شد تا علاوه بر تأمین نورگیری مناسب بتوانیم فضاهای رویداد درون این فضاهای خالی برای هر کدام از واحدهای اداری در طبقات ایجاد کنیم.

ادامه مطلب
فصلنامه مطالعات مدیریت شهری شماره 22

فضاها

این فضاهایخالی L شکل از حجم کلی ساختمان کاسته می‌شوند، حجم جدا شده نقش اتاق VIP را برای واحدهای اداری ایفا می‌کند. در هر طبقه از دو واحد اداری یک واحد دارای این فضا است. بدین صورت به جای دو تیپ واحد اداری چهار تیپ واحد اداری تعریف کردیم و در طبقات گسترش دادیم. در ادامه همین فضای رویداد در طبقه همکف نیز در جهت ارتباط بیشتر با شهر در نظر گرفته شد. یکی از مسائل دیگر پروژه نیز تأمین پارکینگ مورد نیاز بود که محل درخت موجود و شکل نامتوازن زمین به این سختی می‌افزود که طراحی پارکینگ به شکل رایج را غیر ممکن می‌کرد. نتیجتاً از طبقات پارکینگ را به تعدادی نیم طبقه تقسیم کردیم که علاوه بر تأمین پارکینگ مورد نیاز درخت قدیمی رو هم احیا می‌کرد. با هدف به حداقل رساندن هزینه اجرا تصمیم گرفتیم تا شبکه سازه، به عنوان سطح تمام شده نهایی نمایان شود. سازه پروژه قاب بتنی است و از بین این قاب‌ها تعدادی حجم مکعبی شکل در حریم ۸۰ سانتی‌متر کنسول بیرون زده که متریالش از سطح خنثی بتنی سازه متفاوت است‌.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا