استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریگیسو حریریمراکز مسکونیمژگان حریریمعمارانویلا

خانه جدید CANAAN | خواهران حریری

خانه جدید CANAAN
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری، مژگان حریری )

موقعیت: canaan
وضعیت
: ساخته شده
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۱۹۹۱


خانه جدید CANAAN
خانه جدید CANAAN

توضیحات پروژه خانه جدید CANAAN

شهر New Canaan ، کانتیکات ، دارای سابقه ای از معماری مدرن است که الهام بخش بسیاری از معماران معاصر است. در سالهای پس از جنگ جهانی دوم ، تعداد بی نظیری از معماران با استعداد و علاقه مند به استایل بین المللی و آزمایش در اینجا گرد هم آمدند  از جمله فیلیپ جانسون ، فرانک لوید رایت و مارسل بروئر نه تنها در تاریخ شهر بلکه در تاریخ نیز شرکت کردند. معماری این پروژه علاوه بر و نوسازی خانه کالسکه ساخته شده در حدود سال ۱۹۰۰. یک مطالعه ، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه در سال ۱۹۵۰ به آن اضافه شد و یک گاراژ دو اتومبیل در سال ۱۹۵۶.

مشخصات پروژه

این سایت یک روستایی دو و یک است.

بسته نیم هکتار ، ریز و درشت با ردیف درختان جدا شده و آن را از خاصیت مجاور جدا می کند. معماری بومی این منطقه به دلیل انبارها ، پل های پوشیده شده و خانه های کالسکه مشهور است. این خصوصیات بومی ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، تفسیر مجدد و به عنوان عناصر اصلی خانه مورد استفاده قرار گرفت ، در حالی که نشستن و تأثیرگذاری عناصر به دنبال ایدئولوژی کوبئیستی مدرن از فضا سازی بود. یکی از ضروریات برنامه ایجاد هویت یکنواخت برای ساختارهای جدید و قدیمی بود. یک ورودی مشترک برای پیوند دادن ساختارهای قدیمی و جدید با هم ایجاد شده است. هدف این بود که ایجاد یک اثر متقابل از حجم در اشکال آشنا بومی شمال شرقی روستا.

این جلدها در ابتدا به عنوان ساختارهای مستقل تصور می شدند كه با اعمال نفوذ حجمی ، دقیقاً به هم پیوسته و به هم وصل می شوند. این واقعیت که حجم خانه به طور مستقل از یکدیگر از لحاظ ساختاری قاب بندی شده است ، به هر قطعه حجمی اجازه می دهد هویت خود را حفظ کند و این که بخشی از کل معماری بزرگتر باشد. از این سیستم بهره برداری تعدادی از فضاهای کاملاً متفاوت و مستقل برای ایجاد یک اثر معماری هماهنگ گرد هم آمده اند.

 

ادامه مطلب
فرهنگسرای برزک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا