استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتگیسو حریریمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمژگان حریریمعماران

مجتمع مسکونی الهیه | خواهران حریری

مجتمع مسکونی الهیه
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری، مژگان حریری )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۹


مجتمع مسکونی الهیه
مجتمع مسکونی الهیه

مشخصات پروژه مجتمع مسکونی الهیه

سایت این پروژه

نقشه ای چالش برانگیز اما با ارزش از نوع L است. این سایت بین دو ساختمان مسکونی مجاور ، در خیابان زیبا با مشرف به رودخانه دربند ، واقع در شمال تهران ، ایران واقع شده است. ورودی در خیابان قدیمی و باریک فریبا است ، جایی که تراس های شش ضلعی دوجداره در یک نما عمیق ۸ طبقه حک شده اند و سایه بان و فضای داخلی و فضای خارجی شبیه به سازه های کاروانسرای پارسی را فراهم می کنند. این هندسه و عمق در سمت زاویه دار سایت ادامه دارد و نمای حداکثر رودخانه را برای ساکنان به حداکثر می رساند. انواع آپارتمانهای ۱،۲ و ۳ خوابه ، این ساختمان ۸ طبقه را اشغال کرده است که در بالای یک پنت هاوس بزرگتر قرار دارد.

پارکینگ ، سرگرمی ، آبگرم و سالن بدنسازی کمتر از درجه است. الگوی شش ضلعی پاکت ساختمان ، تمام قسمتهای در معرض سازه را می پیچد و هر شش ضلعی در کاشی های دست ساز فارسی فیروزه ای آبی تزیین شده است.

طراحی

این الگوی الهام گرفته از چیدمان فضا در نقاشی مینیاتور فارسی و همچنین حوضه های برجسته ای است که در باغ های سنتی ایرانی یافت می شود. نقاشی های مینیاتور فارسی از منظره غیر خطی ، طرح ریزی ایزومتریک و لایه بندی استفاده می کنند تا فضای سه بعدی را در یک صفحه تصویر دو بعدی نشان دهند. به دلیل این روش ، صفحه افقی عمودی می شود. به همین ترتیب این تکنیک در هنر کوبیستی قرن بیستم که در آن چشم انداز خطی حاکم بر هنر اروپا مورد چالش قرار گرفت ، مورد استفاده قرار گرفت. ناگهان این نما تبدیل به یک سری حوضه می شود که از صفحه افقی به صفحه عمودی می چرخد ​​، مربوط به رودخانه و به فرهنگ فارسی است.

در این پروژه فضا درک می شود ، درک می شود ، نمایندگی و سکونت می یابد و به فرهنگ های مختلف پاسخ می دهد. ایرانیان در هنر خود ، از طریق لایه بندی ، نشان داده اند که فضا را به شکلی فعال درک می کنند. هدف در اینجا این است که معماری این ساختمان مسکونی ، با یک برنامه معمولی ، به یک اثر هنری خارق العاده تبدیل شود و یک فرهنگ الهام بخش را به روشی جدید بیان کند.

 

ادامه مطلب
دفتر آدمیرال | استودیو صاحب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا