استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترسانفرانسیسکوکاربریگالریگیسو حریریمژگان حریریمعمارانموزه ها و نمایشگاه

گالری مد معاصر مسلمانان | خواهران حریری

گالری مد معاصر مسلمانان
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری، مژگان حریری )

موقعیت: آمریکا، سانفرانسیسکو، موزه دیانگ
وضعیت
: ساخته شده
کاربری: فرهنگی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۸


گالری مد معاصر مسلمانان
گالری مد معاصر مسلمانان

مشخصات پروژه گالری مد معاصر مسلمانان

اسلام اغلب به عنوان مقاوم در برابر مدرنیته و ترکیبی از کدهای متضاد فضایی و اجتماعی ارائه می شود.

در مقابل ، معماری این نمایشگاه قصد دارد یک محیط مدرن ، قرن بیست و یکم را به نمایش بگذارد تا ماهیت متنوع ، پیچیده و گاه متناقضی از کد لباس مسلمانان و تعابیر و فرهنگهای مختلف مذهبی آن را در سراسر جهان به نمایش بگذارد. در این نمایشگاه ، تعامل بین دیده شده و غیب ،

ایده پوشاندن و محافظت از آن ، و معاصر و مد روز در همان زمان بررسی شده است.

ما از الهام گرفتن

از پوشاندن سر به عنوان نشانه ای از هویت مذهبی و فرهنگی استفاده کرده ایم و نگاهی که به زن و مرد صورت گرفته است ،با پیکربندی فضایی این نمایشگاه به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا بازدیدکنندگان را ببینند و از دهانه ها و درگاه ها خیره شوند. اگرچه این حجاب برای محافظت از بدن زنان از تبدیل شدن به هدف جنسی جنس نر ، در نظر گرفته شده است ،“نگاه” در این زمینه به یک نشانگر بارز جنسی و قدرت تبدیل می شود.

 طراحی

تفسیر ما از این محیط تاریک ،

محجبه و غیرقابل نفوذ برای افراد خارجی ، به دیوارهای موجود در گالری هایی که ما سیاه رنگ کرده ایم تبدیل می شود. به محض ورود ، تجربه خواهید کرد و با دنیایی کاملاً متفاوت و جدید روانی و حسی ، قدرتمند و مدرن آشنا می شوید. برای انجام این کار ما یک عنصر آرکیپتیک معمول در معماری جهان اسلام را انتخاب کرده ایم ، قوس که هم محافظ است و هم همزمان قاب و هنر و محتوای نمایشگاه است.

همه مانکن ها بر روی پایه ها نشان داده می شوند که احترام ، قدرت و زیبایی زنان در جهان اسلام را نشان می دهد.

 وقتی در این نمایشگاه پیشرفت می کنید ، طاق ها در یک گنبدی پوشیده از پارچه شفاف که نمایشگاه کلکسیون غربی را به نمایش می گذارد ، شکسته می شوند و با تمرکز بر چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن مد غربی از کد لباس های متوسط ​​فرهنگ های اسلامی ، متمرکز می شوند.

 

ادامه مطلب
باغ لواسان | سید هادی میرمیران، حمید میرمیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سیزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا