استودیو خواهران حریریپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهدفاترکاربریگیسو حریریمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمژگان حریریمعماران

رایدِنبرگ اِسترن بِراوری | خواهران حریری

رایدِنبرگ اِسترن بِراوری
معمار: خواهران حریری ( جنی شوکیماس، لیو ماریت نائس، مارلین وی، ندا پورشکوری)

موقعیت: آمریکا، زالتسبورگ
وضعیت
: ساخته شده
مساحت: ۲۵۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۰۴-۲۰۰۶
مدیر اجرایی، مستر پلان و معماری: مژگان حریری
ایده‌پرداز: گیسو حریری
مدیر پروژه: مارکوس رندلر
تیم طراحی اتریشی و آمریکایی: آرینکو پلنانگز، کانسالتینگ جیامبیاچ (arinco planungs+consulting gmbh) ، پیتر شاوفلر (Peter Schaufler) و اُلیور فیشر(Oliver Fischer)
مهندسین (سازه، عمران و مکانیک): شیندلر زی.تی. جیامبیتی (Schindelar ZT GmbH) پتشنیگ زی.تی. جیامبیتی (Petschnigg ZT GmbH) تی.بی. هایلینگ، تی.بی. هِرپست و تی.اِی.اس باوفیزیک


رایدِنبرگ اِسترن بِراوری
رایدِنبرگ اِسترن بِراوری

مشخصات پروژه رایدِنبرگ اِسترن بِراوری

این طرح پیشنهادی بر اساس الهام و تعریفی نو از عناصر طبیعی شهر زالتسبورگ شکل گرفته است. مستر پلان مجموعه که در واقع پروژه ای توسعه محور می باشد همان شهر زالتسبورگ، اما به‌صورت انتزاعی می باشد و بخش کوچکی از خود شهر خواهد شد. این مهم با تعریفی نو از کوهستان و رودخانه ی زالتساخ انجام خواهد شد.

به‌منظور خلق یک گفت و گوی شخصی و یک تجربه ی معنوی، ما یک نهر باریک در جوار کوه را باهدف راهنمایی و دعوت مردم به سایت، طراحی کردیم که مانند رودخانه‌ی زالتساخ، این حرکت، باعث ایجاد یک مرز جدید و یک حرکت جدیدی در سایت می‌شود و طبیعت را به درون سایت تسری می دهد. الگوی قدیمی، متشکل از سکانس هایی بود که در آن آب از بالاترین نقطه (جایی در میانه ی سایت ما) عبور کرده، سقوط میکند و همچون آب های حاصل از ذوب برف ها، تکه یخ ها و صخره های خرد شده [در پشت بناهای ما]، جمع می‌شود! این مسیر پیاده، به‌دقت طراحی شده تا عموم مردم از زیبایی طبیعت جنگل ها و صورت صخره ها بدون هیچگونه تهدیدی برای حریم خصوصی ساکنین لذت ببرند. این کانال، همچنین، مکانی را در فضای باز برای نمایش مجسمه ها فراهم می کند.

 

ادامه مطلب
نمای مجلس شورای اسلامی | مهندسین مشاور شارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سیزده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا