آپارتمان هااستودیو خواهران حریریبازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریگیسو حریریمراکز مسکونیمژگان حریریمعماراننیویورک

خانه­‌ی خیابان پارک | خواهران حریری

خانه­‌ی خیابان پارک
معمار: خواهران حریری ( گیسو حریری و مژگان حریری)

موقعیت: آمریکا،نیویورک سیتی
وضعیت
: ساخته شده
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۰۳-۲۰۰۴
کارفرما: گیسو حریری و بهمن کیا
پیمانکار: مارک چو
معماری و طراحی داخلی: گیسو حریری، مژگان حریری، تیه­ری پفیستر، مارکوس رندلر
برندهای محصولات مصرفی:
سنگ: شرکت نیگل بروس
چوب: تورن­وود
کرکره‌­ی پنجره­‌ها: کاونتری سرویسز
عکاس: پل وارکول
جوایز: طرح برگزیده در بخش معماری داخلی فضاهای مسکونی


خانه­‌ی خیابان پارک
خانه­‌ی خیابان پارک

مشخصات پروژه خانه­‌ی خیابان پارک

این پروژه در یکی از برج‌های دوره­‌ی «بعد از جنگ» در شهر نیویورک واقع شده و حاصل ترکیب دو آپارتمان در یک سکونتگاه بزرگ است و سه اتاق خواب، سه و نیم حمام و دستشویی، اتاق مطالعه / مهمان، و یک محوطه­‌ی باز نشیمن و غذاخوری و آشپزخانه را در برمی­‌گیرد. نقشه به شکل L طراحی شده و دوش و حمام‌ها در هسته­‌ی مرکزی قرار گرفته‌­اند. همه­‌ی فضاهای عمومی در یک حجم چهارگوش در امتداد خیابان پارک و براساس نقش‌ه­ای باز و گشوده واقع شده‌­اند که با آرایش سنتی اکثر خانه‌­های این خیابان در تضاد است. یک ردیف پنجره­‌های بزرگ افقی در امتداد دیوار خارجی و یک کابینت دراز شناور، احساس پیوستگی و آمیختگی فضای درونی را با فضای خیابان پارک به وجود می‌­آورد.

ادامه مطلب
ابلاغ دستورالعمل فرآیند تهیه طرح‌های مناسب‌سازی

فضاهای نشیمن و غذاخوری به وسیله‌­ی دو حجم تماشایی پیچ­‌وخم­‌دار تعریف شده‌­اند. این عناصر نه تنها فضاهای مختلف خانه را از هم جدا یا با هم مرتبط می­‌کنند، بلکه امکان آن را نیز فراهم می­‌آورند تا سیم­‌کشی و نورپردازی خانه، بدون پایین کشاندن کل سقف برای تعبیه‌­ی تجهیزات نوری، انجام شود. آشپزخانه که یک اتاق خانوادگی نیز به شمار می‌­آید، در کنار اتاق غذاخوری قرار دارد. یک پانل متحرک بزرگ فلز و شیشه آشپزخانه را از فضای غذاخوری و نشیمن جدا می­‌کند یا با آن پیوند می‌­دهد. فضاهای خصوصی به صورت عمود بر بخش عمومی و در قالب سه اتاق خواب که در امتداد راهروی کوچکی صف کشیده­‌اند ساخته شده است.

اتاق خواب اصلی، اتاق دنج و ساکتی است با یک تختخواب شرقی و فضایی برای مطالعه و نشستن، که به یک «تالار مشاهیر» می­ماند و نقاشی‌های برگزیده­‌ی کودکان در آن به نمایش درآمده‌­اند. دستشویی اصلی بزرگ و سنگی، دو فضای جداگانه، ولی مرتبط «زن» و «مرد» را در خود جای می­‌دهد که هرکدام به روشویی، توالت، وان و دوش مجهز هستند، تجملی که نظیرش در آپارتمان‌های کلاسیک خیابان پارک زیاد پیدا نمی‌­شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا