آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانحمید لاچینیخسرو خشنودیدفاتردفتر معماری سبکی نوفضای عمومیکاربریمعماران

باغ تالار تاج | دفتر معماری سبکی نو (حمید لاچینی،خسرو خشنودی)

باغ تالار تاج
معمار:دفتر معماری سبکی نو (حمید لاچینی،خسرو خشنودی)

موقعیت: تهران، گرمدره
وضعیت: ساخته شده
مساحت: ۱۳۰۰۰ متر مربع
تاریخ: ۱۳۹۶
اجرا: خسرو خشنودی ، حمید لاچینی


باغ تالار تاجباغ تالار تاج

درباره پروژه باغ تالار تاج

تالارها و مجتمع های برگزاری مراسم جشن عروسی، دارای ویژگی های خاص خود هستند. آنچه در حال حاضر در طراحی تالارها انجام می گردد، ارائه ی دیزاین متفاوت و البته پر زرق و برق است. این پروژه ها که معمولا مقیاس بزرگ انجام می شوند، معماری خاص خود را می طلبند. کاری که شاید هر معماری به دلیل نوع خاص پروژه، رغبت به انجام آن نداشته باشد. از این رو در این بخش تصمیم به بررسی یک نمونه کار از این نوع کاربری گرفته ایم که می تواند برای شما نیز جذاب باشد.اگر به منطقه گرمدره تهران برای مراسم ازدواج رفته باشید، حتما می دانید که این منطقه، دارای تعداد زیادی باغ تالار است و اصلا این منطقه از تهران، به داشتن باغ تالارهای مجلل شهرت دارد. باغ تالار تاج یکی از همین عمارت هاست. در ادامه توضضیحات ارائه شده توسط معماران پروژه را مطالعه خواهید نمود.

کانسپت طراحی

گروه معماری سبکی نو برای طرا­­حی تالاری با ویژگیهای منحصر به فرد، برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی و آیین فرخنده ازدواج، مبنای طرح خود را بر تاج و لباس عروس قرار داده است. در این طرح سعی شده است با استفاده از امتداد خطوط و تلاقی آنها در یکدیگر، پیوند ناگسستنی زوجین را تداعی کند.در این مجموعه با بهره گیری از آبشار، آبنما، برکه، فضای سبز، قهوه خانه سنتی و اتاق عقد شیشه ای محصور در آب، سعی شده است تا حس آرامش و دلبستگی در میهمانان ایجاد شود.

ادامه مطلب
مسکونی 106 مهرشهر‏ | استودیو معماری فرامتن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا