آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاتردفتر مهندسین مشاور زمارضا مفاخرقمکاربریکانسپتمعماران

مجتمع عمار قم | گروه معماری زما

مجتمع عمار قم
معمار:گروه معماری زما( رضا مفاخر)

موقعیت: ایران، قم
وضیعت:
کانسپت
مساحت :
۱۸۳۰۰مترمربع
کاربری :چندمنظوره
 طراح:
رضا مفاخر
همکاران طراحی :
فروزان وحدتی- سهیلا ابراهیمی -نسترن فدایی- تینا رکنی
 ارائه:
محمد امینیان- تینا رکنی
کارفرما :
آقای قزوینی- سازمان اوقاف استان قم
جوایز :
کسب مقام نخست در مسابقه طراحی مجتمع تجاری، تفریحی عمار قم در سال ۱۳۹۲


مجتمع عمار قم
مجتمع عمار قم

درباره پروژه مجتمع عمار قم

ایده اصلی طراحی این مجموعه ، به علت مکان سایت پروژه که در ارتباط نزدیک با آرامگاه مقدس بانو معصومه، یک بانوی پوشیده با حجاب شرقی است،زیرا او سمبل فرهنگی-مذهبی شهر برای دهه ها بوده است. مکان قرارگیری آرامگاه مقدس تاثیر زیادی بر روی فرم پروژه گذاشته است. ایده اصلی ،از حفره هایی دورانی پیرامون محور آرامگاه را با سایتپیوند می دهد، برگرفته شده است، بنابراین می تواند بر روی جنبه های مذهبی ، به خوبی جنبه های زیبایی شناسی تاکید کند. عملکردهای پویا و زیبایی شناسی در یک روش عالی در طبقه چهارم با یکدیگر ترکیب شده اند و به یک تراس بزرگ برای مراسم مذهبی و عیدها تبدیل شده اند. یک مکان برای آشکار کردن احساسات مختلف شادی و غم در اتفاقات مذهبی،طبیعی و سنتی. از طرف دیگر ، صفحه فعال ساختمان ، فعل و انفعالات داخل را نمایش می دهد. و به زبان دیگر ، صفحه ساختمان قابلیت تطابق خود با اتفاقات مختلف را با استفاده از رنگ در تمامی قسمت های ساختمان دارد.

ادامه مطلب
کتابفروشی بی‌انتها؛ تونل بی‌پایانی از کتاب +تصویر

مکان قرارگیری پروژه ، در اتوبان عمار و در اتصال پانزدهم بلوار خرداد قرار دارد، بنابراین یک دسترسی مناسب به آرامگاه مقدس و چشم اندازی مناسب به تراس باز دارد. شهر قم یکی از شهرهای مذهبی ایران است، که برای مسلمانان شیعه ، بعد از مشهد مشهور است،بنابراین زائران و مسافران فراوانی از تمام جهان اسلام دارد.

جوایز :کسب مقام نخست در مسابقه طراحی مجتمع تجاری، تفریحی عمار قم در سال ۱۳۹۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا