ارمنستاناستودیو میراژپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترسمیرا کاظمیعلیرضا کریمی کلورکاربریکانسپتمراکز فرهنگیمرکز هنرهای نمایشی

طرح مرکز فرهنگی NPAK ارمنستان | استودیو میراژ

طرح مرکز فرهنگی NPAK ارمنستان
معمار: استودیو میراژ (سمیرا کاظمی، علیرضا کریمی کلور)

موقعیت: ارمنستان، ایروان، میدان جمهوری، خیابان ورنیساژ، مرکز فرهنگی NPAK
وضعیت
: کانسپت
مساحت: ۸۰۰۰ مترمربع
کاربری: فرهنگی
تاریخ ساخت: ۱۳۹۸
کارفرما: URBANLAB
همکاران طراحی: مصطفی شادکام، پرهام ادیب پور
تهیه نقشه های فاز ۱: معصومه حاجی آقایی، زهرا صلاحی
مدل سازی: علی مرزبان
رندر: جعفر شادکام
پرزانته: پویا سنجری، حمیدرضا رحمانی
نوع سازه: بتنی با سقف دال مجوف وافل


طرح مرکز فرهنگی NPAK ارمنستان
طرح مرکز فرهنگی NPAK ارمنستان

مشخصات پروژه طرح مرکز فرهنگی NPAK ارمنستان

با احیای نپاک ، سعی کردیم در میان بافت شهری فراتر از یک ساختمان واحد نگاه کنیم. با احیای زمینه شهر ، ما قادر خواهیم بود این مرکز فرهنگی چند منظوره را احیا کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم دیوارها و دیوارهای طبقه اول را از بین ببریم و منطقه را پاک کنیم تا به یک فضای عمومی که Vernissage را به شهر قدیمی فردوسی متصل می کند ، محوطه ای را برای مردم ایجاد کنیم. این همچنین می تواند با جذب عموم به یک دستاورد بزرگ مالی تبدیل شود. ما سعی کردیم تغییرات در ساختار اصلی ساختمان را به حداقل برسانیم و فقط با اضافه کردن سه طبقه و نیم ، به الزامات عملکردی پاسخ دادیم. (ستون ها به دلیل استحکام لرزه ای تقویت خواهند شد).

این افزودنی به گونه ای انجام شده است که از ساختمان قدیمی جدا می شود و با قرار دادن الگوی مش فلزی روی آن ، گل های قدیمی و سازه های جدید را گلدوزی می کنیم. این الگوی فلزی همچنین یک رویکرد لرزه ای برای تقویت کاشی های سنگی نما است. ایجاد تقسیم ، بلکه به هم متصل می شود. برای دستیابی به حداکثر عملکرد ، ایده ما برای بیشتر فضاها یک برنامه آزاد و قابل تغییر بود. سازه های مجاور به ساختمان قدیمی برای کیفیت بهتر فضایی در فضای عمومی زمینی برداشته شد ، با یک شافت عمودی جایگزین شد تا فضاهای پراکنده مختلف را با پل ها به هم وصل کند. پهنای این پل ها به اندازه کافی برای فضای اداری پاسخگو بوده و در یک فضای ویژه و خلاق ایجاد شده است.

ادامه مطلب
ویلای ییلاقی دماوند | ایرج کلانتری 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا