آثار معماری ایراناستودیو طراحی معماری کوروش رفیعیبانکپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانساختمان های اداریکاربریکوروش رفیعیمراکز خدماتیمعماران

ساختمان مرکزی بانک گردشگری | کوروش رفیعی

ساختمان مرکزی بانک گردشگری
معمار: کوروش رفیعی

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
ساخته شده 
مساحت: ۴۰۰۰ مترمربع
زیربنا: ۶۰۰۰۰ مترمربع
تاریخ ساخت : ۱۳۹۴
کاربری: اداری 


 

ساختمان مرکزی بانک گردشگری
ساختمان مرکزی بانک گردشگری

درباره پروژه  ساختمان مرکزی بانک گردشگری 

پروژه ی ساختمان بانک گردشگری، در واقع تغییر یک ساختمان مسکونی به یک ساختمان اداری بود. ایده ی اولیه برای طراحی نما ی این ساختمان، از کانسپت و مفهوم خود بانک گرفته شد. همانطور که همه می دانیم بانک فضایی است برای نگهداری و محل ایمنی است برای حفاظت از پول مشتریان. بنابراین به عنوان کانسپت، نمایی طراحی شده که در آن یک باکس توسط یک روبان فلزی پوشانیده شده بود و محافظت می شد. در واقع، این نما یک بافت مشبک فلزی است که هرج و مرج شهری را به هم پیوند می دهد و به سمت یک موجودیت واحد می برد.

برای ساخت این روبان محافظ فلزی از یک ساختار سنتی معماری ایرانی با نام “کاربندی” الهام گرفته شد. در معماری ایرانی،کاربندی، نوعی پوشش است متشکل از لنگه طاق‌هایی با قوس معین که تحت قواعدی هندسی همدیگر را قطع می‌کنند و قواره اصلی پوشش را به وجود می‌آورند. کاربندیها، متشکل ازباریکه‌ها یا لنگه طاق‌هایی هستند که از تقاطعشان، استخوان بندی پوشش برای سقف به وجود می‌آید و اکثر مواقع به صورت اسکلت پوشش دوم و کوتاه تر نسبت به سقف اصلی هستند و گاهی بعنوان سقف اصلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
ترمینال شاهین شهر |گروه طراحی شیفت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا