آپارتمان هابازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترزهرا آرمندکاربریگروه معماری رویدادمراکز مسکونیمصطفی امیدبخشمعماران

آپارتمان آنها در تهران | گروه معماری رویداد

آپارتمان آنها در تهران
معمار: گروه معماری رویداد ( زهرا آرمند، مصطفی امیدبخش )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: ساخته شده
مساحت:۲۲۵ مترمربع
کاربری: مسکونی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۴-۲۰۱۵


آپارتمان آنها در تهران
آپارتمان آنها در تهران

توضیحاتی پروژه آپارتمان آنها در تهران

این آپارتمان

یکی از آپارتمان های بسیاری در تهران است که مورد استقبال طبقه متوسط ​​جامعه مرفه قرار گرفت. این محبوبیت اما با نقش آفرینی در جوانان و بی معنی بودن ناشی از لجاجت ذاتی سبک آن ، رو به کاهش است. از سوی دیگر ، قرار گرفتن در محل آپارتمان ها ، نور و منظره ، سرانه قابل توجه فضاهای خدماتی و ارتباطی ، کیفیت ساخت و ساز مناسب ، تاسیسات و غیره باعث می شود که ما به راحتی از این نوع آپارتمان ها غافل نشویم. سبک معماری آنها راه حل منطقی استفاده از این ظرفیت ها و احیای این فضاها است. بازسازی مناسب و ایجاد شرایط مطلوب زندگی با توجه به وضعیت و نیاز ساکنان آنها ، یک رویکرد عملی به نظر می رسد و می توان آن را به عنوان هدف طراحی در نظر گرفت. این آپارتمان یکی از این آپارتمان ها بود.

مشخصات پروژه

یک آپارتمان

واقع در طبقه چهارم یک ساختمان یازده طبقه در زیربنای ۲۲۰ متر مربع. قرار بود این یک آپارتمان برای یک برادر ، یک تاجر و خانواده وی باشد. آپارتمانی که در ۱۴ سال گذشته خانه دائمی آنها بوده است و اکنون قرار است چهار عضو خانواده Rendezvous باشد. خانواده ای که هرکدام زندگی و حرفه خود را در گوشه ای متفاوت از جهان ادامه می دهند و قرار است بعضی اوقات در آنجا جمع شوند.برای دستیابی به ایده اصلی ، برای یک سبک زندگی جدید و مقیاس مناسب ، یک نمودار ساده برای سازمان فضایی ترسیم شده است.

برای داشتن یک تجربه فضایی متفاوت اما روشن و خوانا ، یک سری از روابط باز در کنار یکدیگر تعریف شد. از آنجا که قرار بود وقوع این آپارتمان این چهار نفر باشد نه معماری ، فضا ساده و متوسط ​​تعریف شده است ، به گونه ای که حضور انسان ها تزیینات پروژه و تعلیق فضا می باشد! وظیفه ما فقط ایجاد روکش مدرن برای بدنه داخلی آپارتمان نبود. ما علاوه بر تقویت نور طبیعی در داخل خانه با از بین بردن دیوارها و سقف های غیر ضروری ، سعی کردیم با بازگرداندن هندسه برنامه و متناسب بودن فضا و ایجاد سیالیت مکانی زندگی خانوادگی برای تقویت تعامل آنها ، اصلاح کنیم. نور ، فضا و نظم الگوی معماری ما شد!

 

ادامه مطلب
شروین حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا