آثار معماری ایرانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریگروه معماری و شهرسازی سروستانمانلی افشنگمراکز مسکونیمعمارانمهفام کوشش

ساختمان مسکونی آذین | گروه معماری و شهرسازی سروستان (مانلی افشنگ، مهفام کوشش)

ساختمان مسکونی آذین
معمار: گروه معماری و شهرسازی سروستان (مانلی افشنگ، مهفام کوشش)

موقعیت: تهران،اقدسیه
وضیعت: ساخته شده
مساحت: ۲۷۸۳.۵ مترمبع
کاربری: مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۳
کارفرما: آقای مصداقی


ساختمان مسکونی آذینساختمان مسکونی آذین

درباره پروژه ساختمان مسکونی آذین

داستان این پروژه از زمانی آغاز شد که صاحب زمین خواستار ساختمانی جدید در همان زمین قدیمی شود.اصلی ترین چالش طراحی ، بهره مندی از چشم انداز طبیعی و کوه توچال با توجه به ساختمانهای مجاور در شمال است که جلوی چشم اندازها و ارتفاعات ناهمگن خود را مسدود می کند. ما تصمیم گرفتیم که با وجود نور نامطلوب از غرب ، واحدها را از غرب به سمت کوهها جهت دهیم. با جهت گیری جدید ، ما در این واحدها نمای بهتری داشتیم و نمای بسته تر در شمال ، که در طراحی این نما تأثیر داشت. منظره منطقه و اطراف آن عناصر اصلی بر مبنای ایده برای نمای ساختمان بود. با توجه به میل صاحبان ، سنگ و چوب به عنوان مواد اصلی انتخاب شدند.

فضای سبز بنا

عامل مهم دیگر نگرانی فضای سبز و گیاهان بود. مقرر شد گیاهان با ترکیب عناصر چوبی در جهت عمودی گیاهان به نمای غربی اضافه شوند. برای ایجاد یک فضای بالقوه برای گیاهان و کاهش وزن بصری ساختمان ، قسمت هایی از نما را کم کردیم و بالکن های کوچک اما کاربردی را با قاب های عمودی تیره طراحی کردیم. نمای جنوبی دارای طرح ساده با قاب های عمودی از آهن و سنگ بود.

ادامه مطلب
دروازه دوشان تپه

در ورودی اصلی ، قسمت بیرونی و داخل را با جعبه های گل افقی و تداوم گیاهان متصل کرده ایم و یک لابی مدرن و جادار با استفاده از شیشه ، آهن و سنگ ایجاد کرده ایم. به دلیل مقررات ساختمانی ، ارتفاع لابی کم بود. ما سقف را به گونه ای طراحی کردیم که خطوط افقی با دامنه هایی در ارتفاعات مختلف وصل شده و زاویه های تیز به گونه ای شکل گرفته شده اند که فضای بالاتر به نظر برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا