استودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمعمارانمهدی کامبوزیا

برج مسکونی تهران| Caat studio

برج مسکونی تهران
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
مساحت زمین: ۳۰۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
همکاران طراحی: علیرضا اسفندیاری، نیما دهقانی
رندر: محمد اشک برصفت


برج مسکونی تهران
برج مسکونی تهران

توضیحاتی در مورد پروژه برج مسکونی تهران

استودیوی معماری CAAT برای مقابله با واقعیت سخت آلودگی شدید هوا که در اثر پراکندگی شهری در تهران ایجاد شده ، پیشنهاد ساخت ، قرار گرفتن در آسمان خراش های گسترده در سطح شهر را برای قرار دادن توده های ساکن در مرکز، با تخریب بنا های قدیمی بی اهمیت ، فضا را برای هر دو پا برج بزرگ ایجاد می کند ، که در بالای زمین به هم متصل شده اند تا فضای گسترده ای از ساختمان ایجاد شود ، و برای فضای سبز که باعث می شود فضای شهری به عنوان یک کل قابل سکونت باشد.

مشخصات پروژه

تهران ، بزرگترین شهر و پایتخت ایران ، گرفتار آلودگی شدید هوا است که ۸۰ درصد آن ناشی از ترافیک خودکار است. تخمین زده می شود که در میان ۸.۵ میلیون نفر از ساکنان آن ، روزانه ۲۷ نفر در اثر بیماری های ناشی از آلودگی جان خود را از دست می دهند و خطرات ملموس و کشنده ناشی از ترافیک ناشی از گسترش شهرها را نشان می دهد. با طراحی یک برج با دو پا که از بالای زمین متصل می شود ، زمین گرانبها از توسعه نجات می یابد، این آسمان خراش فقط ۱۲۰۰ متر مربع از زمین را در مقابل ۳۰،۰۰۰ متر مربع یک برج معمولی برای توسعه اشغال می کند.

سازه

هر برج ۱۲۰۰ واحد مسکن فراهم می کند. شکل کلی برج از الهام گرفته از مکارناها ، طاق های سنتی و کابل های ایرانی است. واحدهای مسکونی مانند دو طاقچه مقعر بین دو ستون ، از دو پایه محکم این سازه به صورت گسترده آویزان خواهند شد. پاها از خرپا با هسته پارکینگ در قسمت پایین تشکیل شده است. (اتومبیل ها پاها را تا زمان ایجاد ساختمان در وسط پارک می کنند.) این به آنها کمک می کند تا سبک باشند و ساختار آن در کل در برابر زلزله انعطاف پذیر است.

در بالای سازه ، یک طبقه جامد در بالای سلولهای حلق آویز قرار گرفته است تا یک فضای پشت بام سبز ایجاد شود تا ساکنان از آن لذت ببرند. ارتفاع بلند باغ و سلولهای مسکونی پیش ساخته در محافظت از آنها در برابر آلودگی صوتی شهر کمک می کند و عناصر طراحی ساختاری ظریف سایه بان ها را در تابستان برای محافظت از آنها در برابر آفتاب خشن فراهم می کند.

 

ادامه مطلب
سالن ورزشی نور مبین | دفتر تجربه بنیادین معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا