استودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمراکز تجاریمراکز مسکونیمرکز خریدمعمارانمهدی کامبوزیا

مسکونی تجاری تبریز | Caat studio

مسکونی تجاری تبریز
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا )

موقعیت: ایران، تبریز
وضعیت
: کانسپت
مساحت زمین: ۵۴۶۷۱ مترمربع
مساحت زیربنا: ۶۶۸۰۷ مترمربع
کاربری: مسکونی
کارفرما: شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن
مدیر پروژه: هلنا قنبری
رندر: پیمان نوذری، علی محمدزاده، میثم تقی زاده
ارایه: اشکان رادنیا، الهه مرادی


مجتمع مسکونی تبریز
مسکونی تجاری تبریز

مشخصات پروژه مسکونی تجاری تبریز 

طراحی مجتمع مسکونی ، تجاری و رسمی در منطقه پوسیدگی شهری “حکم آباد” واقع در ضلع غربی تبریز با ظرفیت ۲۰۰۰ واحد در زمینی به مساحت ۵۴۷۶۱ متر مربع سایت پروژه ما در مرز مزارع ، پارک شهر تبریز و منطقه پوسیده شده شهری واقع شده است.

اهداف اصلی پروژه

تأمین مسکن اجتماعی برای خانواده های طبقه کارگر عمدتاً برای افرادی که در حال حاضر در منطقه پوسیده شده شهری ساکن هستند ، زیباسازی و بهینه سازی محیط شهری ، ایجاد مستقیم و غیرمستقیم شغل و ایجاد شغل پایدار با تهیه واحدهای خدماتی تجاری در داخل می باشد. مجتمع مسکونی سایت پروژه از آنجا که از لحاظ اتصال بین منطقه پوسیدگی شهری ، زمین های مزرعه و پارک مرکزی تبریز مهم است از اهمیت برخوردار است و موقعیت استراتژیک آن دلیل اصلی شکل گیری استراتژی های طراحی کلان شهرها است. موقعیت و شکل گیری توده پروژه در سایت قطر است و با انجام این کار می توان دید مداوم را حفظ کرد. علاوه بر این ، طراحی پله های مجتمع ، استفاده بهینه از نور روز ، افق مطلوب را فراهم می کند و باعث می شود تا با مقیاس انسانی بسیار عالی عمل کند.

سکوی پروژه با تقسیم آن در دو منطقه احاطه شده توسط موانع مسکونی پله تشکیل شده است

منطقه اول در ضلع غربی پروژه قرار دارد که طراحی آن در امتداد پوسیدگی متراکم شهری “حکم آباد” واقع در جنوب پروژه واقع شده است و دارای همین نسبت و تقسیم است بنابراین با منطقه ادغام شده و یک بافت یکپارچه را ایجاد می کند. که حتی به خواسته های این پروژه پاسخ نمی دهد بلکه دیدی آشنا برای ساکنان منطقه فراهم می کند و به عنوان یک بازار محلی برای آنها عمل می کند. منطقه دوم در ضلع شرقی پروژه قرار دارد که اراضی آن به مناطق کشاورزی برای ساکنان مجتمع تبدیل شده و در امتداد پارک مرکزی تبریز و اراضی مزرعه واقع در شمال محل واقع شده است و این مجاورت این سه منطقه سبز با هم ادغام شده و ظاهر می شود.

ایده شهر-مزرعه. این ایده نه تنها فضای محوطه سازی و فضای سبز سایت را فراهم می کند بلکه باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ساکنان منطقه می شود. علاوه بر این ، تاریخچه حکم آباد را که همیشه منطقه اصلی کشاورزی تبریز بود ، به یاد می آورد و کالاهای کشاورزی و سبزیجات را برای شهروندان تبریز و شهرهای اطراف فراهم می کرد. درآمد اصلی ساکنان منطقه به کالاهای مزرعه وابسته است که می توانند از اراضی مزرعه در ضلع شرقی آن محل برداشت کنند و از طریق واحدهای تجاری واقع در ضلع غربی می توانند آنها را به مشتری تحویل دهند. به عنوان سكوك كشاورزي شهري ، بنابراين در حالي كه از خاك حاصلخيز آن براي كسب كالاهاي مزرعه استفاده مي شود ، به عنوان محوطه سازي سبز عمل مي كند و با اين كار ، آب مورد استفاده براي ادغام محوطه سازي مي تواند به صورت كارآمدتري مورد استفاده قرار گيرد و از مزاياي اقتصادي و محيطي بيشتري برخوردار است.

 

ادامه مطلب
کلینیک دندان پزشکی دکتر پاکشیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا