استودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترکاربریکانسپتمجتمع مسکونیمراکز مسکونیمعمارانمهدی کامبوزیا

مسکونی سیروس | Caat studio

مسکونی سیروس
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا )

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
مساحت زمین: ۹۰۰ مترمربع
مساحت زیربنا: ۳۲۰۰ مترمربع
کاربری: مسکونی
کارفرما: شرکت UDRC
مدیر پروژه: هلنا قنبری
طراحی: سمانه نعمت الهی
رندر: پیمان نوذری


مسکونی سیروس
مسکونی سیروس

توضیحاتی درمورد پروژه مسکونی سیروس

مهمترین ویژگی این محله ، حضور بازار قدیمی در منطقه آن است. محله سیروس دارای یک موقعیت دوگانه است که در آن در کنار خیابان های اصلی بناهایی ساخته شده است که دارای کارکردهای تجاری ، اداری و عمومی هستند که فرازمینی است اما در درون این بلوک ها ، بافت مسکونی قدم محوری با معماری پیچیده و فرسوده است. ساکنان این محله از نظر اقتصادی نسبتاً فقیر هستند.

مشخصات پروژه

طراحی مجتمع مسکونی ۱۸ واحدی در مساحتی تقریبا ۹۰۰ متر مربع ، که از کل ۵ طبقه تشکیل شده است.

اهداف طراحی

اهداف فیزیکی و اجتماعی پروژه شامل ساماندهی محیط و فضای عمومی محله ، تهیه مسیرها و شبکه های مناسب ، رفع کمبود فضاهای عمومی باز و سبز ، رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ، ایجاد پویایی محلی و احساس تعلق ساکنان به محله.

نحوه طراحی یک پروژه

هدف اصلی ما در طراحی واحد ۱۸ پروژه سیروس علاوه بر الگوی فیزیکی الگوی بافت قدیمی محله ، که از اهمیت داشتن فضای باز در کنار فضای بسته خانه (حیاط مرکزی) برخوردار بوده است. همچنین از ارتقاء کیفیت فضایی الگوی زیستگاه قدیمی در این محله استفاده شده است. در نتیجه ، ارتباطات افقی در حیاط مرکزی به حیاط های باز و فضاهای باز در ارتفاعی و مستقل برای هر واحد مسکونی تبدیل شده است ، در حالی که با محدود کردن و محافظت از واحدها ، معیشت خود را ایجاد کرده و زندگی در یک فضای باز و خصوصی برای ساکنین انجام داده است.

 

ادامه مطلب
دفتر جواهرفروشی | Caat studio

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا