اخباراخبار معماری

نمایشگاه گروهی نقاشی «پیوست معماری و طبیعت»

در گالری آرتیبیشن تهران برپا شد
نمایشگاه گروهی نقاشی «پیوست معماری و طبیعت»

به گزارش آرکاو به نقل از خبرگزاری شبستان، نمایشگاه گروهی نقاشی «پیوست معماری و طبیعت» با نمایش آثار محمد‌علی ترقی‌جاه، زرین صلاحی، روژانو محمدزاده، مرجان نعمتی، سمیرا دریا، زهرا قراخانی،اهورا محمدی ، آرمان یعقوب‌پور ،شنتیا ذاکرعاملی، علی گلستانه، منوچهر معتبر،مصطفی سلطانی،مرتضی گودرزی (دیباج) و میثم نژاد رسولی از ۲۹ شهریور تا ۸ مهر در گالری آرتیبیشن برپاست.

درباره بانیان نمایشگاه

«محمد‌علی ترقی‌جاه» متولد سال ۱۳۲۲ تهران است. او از کودکی شیفته نقاشی بود. اگرچه کار خود را در رشته مهندسی آغاز کرد، اما دیری نپایید که از آن روی گرداند تا به نقاشی که میل واقعی او بود بپردازد.

درسال ۱۳۴۶ برنده مدال طلای مسابقات هنری دانشگاه‌های ایران شد.

در ۱۳۵۵ اولین نمایشگاه انفرادی خود را در تهران گالری و سپس در ۱۳۵۷ در نمایشگاه بین‌المللی هنر بازل سوئیس برگزار کرد. در آغاز دهه ۱۳۶۰ روش ویژه خود را که مشخصه آن اسبهای تجرید یافته ( استیلیزه) بود پی‌ریخت که به نشان هنری وی معروف شد.

موزه بین‌المللی هنر قرن بیست و یکم آمریکا (TIMOTCA ) نقاشی‌های وی را به عنوان نماینده هنر ایران انتخاب کرد.

آثار او نیز جزء مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران (TMCA ) موزه هنرهای مدرن شارجه (U.A.E ) موزه ورلد، نوتردام هلند و موزه هنرمندان معاصر(موزه محمد علی ترقی‌جاه) است.

ادامه مطلب
ثبت‌نام پیامکی حدود ۹۹ هزار نفر در مسکن ملی

«مرجان نعمتی» متولد ۱۳۵۹ تهران است. او در رشته نقاشی فعالیت می کند. آخرین مجموعه آثار او «یادآورها» درباره معماری شهریِ تاریخی و ارتباط آن با حافظه جمعی است. او فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه آزاد در سال ۱۳۸۳ می باشد. به دنبال آن مدرک کارشناسی ارشد تصویرسازی خود را در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

پایان نامه کارشناسی ارشد او با نام «کتاب کمیک» با مقدمه ای از فرشید مثقالی در سال ۱۳۹۴ توسط نشر نظر منتشر شده است. او چندین نمایشگاه انفرادی در گالری های گلستان (۱۳۸۹، ۱۳۹۳، ۱۳۹۶) و گالری بنفشه (۱۳۸۲) داشته است. آثار او در بیش از ۴۰ گالری و موزه در سطح ایران و جهان به نمایش درآمده است. او در سال ۱۳۹۴ از طرف مؤسسه هنری Magic of Persia برنده یک دوره اقامت هنری تحقیقی در شهر لندن (انگلستان) شده است. در حال حاضر او در تهران، ایران کار و زندگی می کند.

سایر برگزارکنندگان

«سمیرا دریا» متولد ۱۳۵۷، تهران-عضو پیوسته ی انجمن هنرمندان نقاش ایران، عضو انجمن هنرهای تجسمی ایران و تاکنون در بیش از سی نمایشگاه گروهی نقاشی در ایران و خارج از کشور شرکت کرده است.

ادامه مطلب
شهر شاد برای پیر و جوان

«مرتضی گودرزی» متولد ۱۳۴۱ بروجرد است و دکترای فلسفه هنر، فوق‌لیسانس نقاشی، لیسانس نقاشی و دیپلم اقتصاد اجتماعی دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه سوره، محقق و پژوهشگر هنری، ریاست مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های ایران، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی از ۱۳۸۱، سردبیر مجله تخصصی بیناب از ۱۳۸۲، رئیس مرکز هنرهای تجسمی از ۱۳۸۸ برخی از مسئولیت‌های این نقاش هستند.

این مدرس و پژوهشگر هنر، استاد راهنمای رساله‌های متفاوت در حوزه هنر تخصصی بوده است.

برپایی چندین نمایشگاه انفرادی و شرکت در تعدادی نمایشگاه جمعی در داخل و خارج از کشور نیز در کارنامه او ثبت شده‌اند.

نمایشگاه گروهی در گالری آرتیبیشن 

نمایشگاه گروهی نقاشی با نام «پیوست معماری و طبیعت» از ۲۹ شهریور تا ۸ مهر در گالری آرتیبیشن برپاست علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا) ، پلاک ۶ مراجعه کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا