اخباراخبار معماری

رکن مهم معماری ایرانی بوم آوری مصالح است

رئیس انجمن صنفی مهندسین معمار استان اصفهان:
رکن مهم معماری ایرانی بوم آوری مصالح است

رئیس انجمن صنفی مهندسین معمار استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه در نمایشگاه پوشش های ساختمانی تنها محصولات داخلی عرضه می شود، این موضوع بیانگر رونق تولید داخلی است.

آتوسا افغان در حاشیه نمایشگاه پوشش های ساختمانی، در خصوص برپایی نخستین دوره این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه تخصصی ساختمان در اصفهان سابقه دارد، اما قرار بود در این دوره به صورت فوق تخصصی که صرفا مربوط به پوشش های ساختمانی است، برگزار شود.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه تخصصی موضوع بسیار مهم در حوزه معماری است، گفت: بخشی از این نمایشگاه به فعالیت ها، مصالح ساختمانی و همچنین مصالح داخلی آن مربوط می شود که باید دارای ایمنی، پایداری و متناسب با تکنولوژی روز باشد و انتخاب این مصالح تا حد زیادی مرتبط با خود کارفرما یا ساکنان ساختمان است.

رئیس انجمن صنفی مهندسین معمار استان اصفهان افزود: بخش دیگر این نمایشگاه مربوط به نمای ساختمان است که متعلق به شهر و جزو مشاعات است که علاوه بر تصمیمات کارفرما و ساکنان باید به اقلیم و نمای شهر نیز توجه شود.

ادامه مطلب
تبدیل یکی از بزرگ ترین پادگان‌ های تهران به فضای سبز

وی تاکید کرد: این نمایشگاه می تواند اهمیت ویژه ای در حوزه معرفی و تامین مصالح ساختمانی متناسب با اقلیم و زندگی شهروندان داشته باشد که توسعه آن می تواند در کیفیت سنجی و ارزش گذاری مصالح به کار رفته در نمای ساختمان، موثر باشد، همچنین به دنبال بهبود کیفیت مصالح ساختمانی هستیم.

رکن مهم معماری ایرانی بوم آوری مصالح است

افغان در خصوص تاثیر برپایی نمایشگاه پوشش های ساختمانی بر رونق تولید داخلی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در نمایشگاه پوشش های ساختمانی تنها محصولات داخلی عرضه می شود، این موضوع بیانگر رونق تولید داخلی است. زمانی که یک نمایشگاه عرضه و معرفی کننده محصولات داخلی، روند تولید، تفاوت قیمت و ماندگاری آنها است، می تواند قدم بزرگی در راستای تولید ملی بردارد.

وی با بیان اینکه در حوزه ساختمان نیز شالوده و رکن مهم معماری ایرانی بوم آوری مصالح است، گفت: موضوع بوم آوری مصالح ساختمانی در ایران سابقه طولانی دارد، بنابراین هر ساختمانی که در هر نقطه ای از کشور ساخته می شود باید متناسب با اقلیم و مصالح آن منطقه باشد.

رئیس انجمن صنفی مهندسین معمار استان اصفهان درمورد جذب و توجه معماران به این نمایشگاه، گفت: هنگامی که صحبت از نمایشگاه ساختمان می شود طراحان و معماران به آن و همچنین به مصالح مرغوب و برتر توجه می کنند، بنابراین نمایشگاه پوشش های ساختمانی نیز می تواند فرصت مناسبی برای این قشر باشد.

ادامه مطلب
افزایش بودجه سال ۹۸ تهران در حوزه بهسازی محیطی

وی تصریح کرد: نمایشگاه در صورتی می تواند موفق باشد که بتواند با نظرات و پیشنهادات طراحان و کارشناسان این حوزه به خرد جمعی برسد تا بتوانند بهترین و کارآمدترین محصولات را ارائه دهند.

افغان همچنین در خصوص برپایی اولین دوره نمایشگاه پوشش های ساختمانی و همزمانی آن با نمایشگاه رونق تولید داخلی، گفت: بهتر بود اطلاع رسانی بهتری در خصوص برپایی همزمان این دو نمایشگاه صورت می گرفت تا بازدیدکنندگان بتواند تفکیک این دو نمایشگاه را به خوبی احساس کند، زیرا هر دو نمایشگاه مجزا هستند.

وی افزود: البته برپایی این دو نمایشگاه قدرتمند در کنار یکدیگر، نقطه مثبتی برای بازدیدکنندگانی است که جهت دیدن مصالح و کار ساختمان از این محل بازدید کرده اند.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا