آثار معماری ایراناحسان توسلیاصفهانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترسولماز تاتاریکاربریکانسپتگروه طرح و ساخت ازنومعمارانموزهموزه ها و نمایشگاه

موزه آب اصفهان | گروه طرح و ساخت ازنو

موزه آب اصفهان
معمار: گروه طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)

موقعیت : ایران، اصفهان
وضعیت :
طراحی شده 
تاریخ ساخت : ۲۰۱۲
کاربری: موزه
همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت، مهسا صفرخانلو
کارفرما : توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری اصفهان


موزه آب اصفهان
موزه آب اصفهان

درباره پروژه  موزه آب اصفهان

طراحی موزه ی آب اصفهان در مقابل مجموعه ی فرشچیان به منظور تاکید بر اهمیت و جایگاه زاینده رود در برپایی و رونق شهر آغاز به کار شد. به همین منظور روند تعامل شهر و زاینده رود، ایده ی اصلی شکلگیری حجم قرار گرفت.

بیننده با عبور از مسیر ترک خورده ی کفسازی (اشاره به خشکی آب) و گذشتن از سردر شهر، حجمی صلب را می بیند که به اصفهان قدیم و دور از دید در یک سمت زاینده رود اشاره دارد.
بعد از آن مکعبی شفاف با مقیاس بزرگتر حجم اولیه را در برگرفته و نماینگر اصفهان جدید است که هم در دو طرف آب شکل گرفته و هم قابل دید است. فضای داخلی این مکعب، نمایشگاهی از موضوعات مرتبط با آب است که دیواره های بتنی آن از دل حوضچه ی آب برخواسته و بر اهمیت آب در منشا شکلگیری موضوعات دلالت می کند. این فضای گالری با نوری که از سقف های مجوف می گذرد، علاوه بر تداعی فضایی معنوی امکان خروج رطوبت و هوای گرم را فراهم می سازد. نهایتا سایر فضاهای فرهنگی و خدماتی با رمپ و پله های شاخص در طبقه ی زیرزمین جاگذاری شدند.

ادامه مطلب
تغییر معماری مدارس به سمت ساخت «مدارس بزرگ و بانشاط»

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا