استودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهرانچشم انداز و شهرسازیدفاترطراحی شهریفضای عمومیکاربریکانسپتمعمارانمهدی کامبوزیاهلنا قنبری

مجموعه چیتگر | Caat studio

مجموعه چیتگر
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا، هلنا قنبری)

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
مساحت: ۳۰۰۰۰۰ متر مربع
کاربری: تفریحی
کارفرما:سازمان مهندسی و مشاوره فنی
همکاران طراحی: راشا کیانی ، هلنا قنبری
رندر: پیمان نوذری ، علی محمدزاده
ماکت: امیر صابریان پور
ارائه: اشکان رادنیا ، میثم تقی زاده ، الهه مرادی ، سینا حکیمی ، نیلوفر جعفری


مجموعه چیتگر
مجموعه چیتگر

مشخصات پروژه مجموعه چیتگر

موضوع این پروژه ارتباط بین منطقه پارک جنگلی چیتگر با دریاچه “PERSIAN GULF” (بزرگترین دریاچه دست ساز ایران) در منطقه ۲۲ تهران است که بزرگراه اصلی شرقی – غربی این دو منطقه را از هم جدا می کند. محوطه پروژه از حاشیه جنوبی دریاچه ، آبشار دریاچه و بخشی از پارک جنگلی حاشیه شمالی تشکیل شده است. هدف ما اتصال خط عابر پیاده و دوچرخه دریاچه ، با پارک و درنهایت بازگشت آن به مسیر اصلی خود در آستانه دریاچه است. با توجه به نیازهای منطقه ، پتانسیل سایت موجود و زمینه ، تیم طراحی تصمیم به تقویت و تولید پتانسیل های جدید برای جلب توجه گردشگران در آن بخش به همراه پیوند دو منطقه (دریاچه و پارک) برای جذب سرمایه گذاران ، که یکی از اهداف اصلی مشتری بود. در نتیجه ، در طرح پیشنهادی ، این پل به عنوان بخشی از یک دایره کامل شکل می گیرد. فضاهای فرهنگی ، تجاری-تفریحی و اولین آکواریوم آب شیرین تهران در ماژول ها کاشته می شوند.

آنها به صورت رادیکال در زیر پل شکل می گیرند تا منظره ای مشابه برای همه مدول ها فراهم شود. پلی که پارک جنگلی و دریاچه را به هم وصل می کند مسیری است که در امتداد قسمت بالای مدول ها امتداد یافته و با برنامه های زیر با دسترسی های عمودی متعدد ارتباط برقرار می کند و در امتداد آن ادامه می یابد و با عبور از یک عرشه از دریاچه (بدون ورود به حوضه آبریز) با ادامه برنامه ادامه می یابد. و در سینما درایو در حاشیه غربی سایت در منطقه پارک جنگلی قرار دارد.

 

ادامه مطلب
فردوس نمادی از فرهنگ تاریخ و معماری در خراسان جنوبی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا