استودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکانسپتمراکز فرهنگیمرکز نمایشگاهمعمارانمهدی کامبوزیاموزه ها و نمایشگاهمیلان

اکسپو میلان | Caat studio

اکسپو میلان
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا)

موقعیت: ایتالیا، میلان
وضعیت
: کانسپت
مساحت: ۲۰۰۰ متر مربع
کاربری: نمایشگاه
همکاران طراحی: راشا کیانی، نوشین عطروش، هلنا قنبری
رندر: محمد اشك برصفت، احسان کریمی
ماکت: حمیدرضا سالک
ارائه: نوشین رادنیا
محقق پروژه: مصطفی تاجیک
سازه: بهرنگ بنی ادام


اکسپو میلان
اکسپو میلان

توضیحاتی در مورد پروژه اکسپو میلان

در کنار اهداف موضوعی نمایشگاه ، هدف اصلی این نمایشگاه تعامل با هدف توسعه روابط انسانی ، صلح جهانی و امید به آینده است. در همین حال ، EXPO فرصتی است برای هر ملتی که بتواند خود را به جهانیان معرفی کند. تصویری جدید به منظور تعریف رابطه جدید با جهان.

ایده های طراحی

  • هویت معماری ایران پایداری
  • تغییر اقلیم در معماری ایران

در طول تاریخ

انسانها سعی در ایجاد یک سرپناه امن برای سکونت و اتخاذ آن در محیط به منظور ایجاد شرایطی برای بقای خود دارند. آب و هوا و شرایط جوی ، دخالت مستقیمی در شکل گیری آن دارد. در هر منطقه با توجه به شرایط محیطی و امکاناتی که در اختیار ساکنان قرار می گیرد ، شکل بی نظیری از معماری داخلی صورت می گیرد. توجه به محیط با استفاده از مواد بومی کمترین تأثیر نامطلوب را بر محیط زیست می بخشد و باعث می شود عملکرد معماری بومی بهینه و پایدار شود.

آب و هوا

در میلان نتیجه مناطق مرطوب و گرم ایران است. که ما را راهنمایی می کند تا از راه حل های محلی و سنتی برای کنترل رطوبت و تهویه استفاده کنیم ، همانطور که در سیستم های بومی خود استفاده کرده ایم که برای دستیابی به حداکثر بهره وری با کمترین هزینه عملیاتی می تواند مفید باشد برای دستیابی به حداکثر بهره وری با کمترین هزینه عملیاتی.

سازمان فضایی بازار ایران

فضای نمایشگاه در اکسپو میلان

می تواند یک فضای چند لایه با عملکردهای متنوع باشد. تنوع از نظر جنسیت ، فعالیتها و تماسها با بازار ایران قابل مقایسه است. بازارهای ایران و فعالیتهای مرتبط آن هسته اصلی شهر ، مسیر اصلی و شکل خطی آن را تشکیل می دهد. در کل ، بازار از یک بدنه اصلی یا راسته (منطقه بازار) و ساختمان های متصل به آن تشکیل شده است. این سفارشات گاهی مستقیم و بعضاً ارگانیک هستند ، می توان شاخه های مختلفی را پیدا کرد ، ناگهان از چهار طرف به چهارسو می رسد) و تیمچه و سرا (سالن) یا از یک بندر کوچک به یک خانه مدرسه یا کاروانسار می رسیدیم که می یابیم، همه این فضاها از نظر مقیاس و جزئیات بهتر و غنی تر از بازار هستند.

ترکیب فضاهای باز و بسته

باعث ایجاد تنوع بصری مناسب در فضای بازار می شود. محیطی که برای ایجاد تعامل افراد ضروری است. آثار تاریخی معماری بازار که با ناقص و ناقص بودن آن از محیط خارج می شوند ، نیازمند مشارکت فعال مردم است. معماری بازار یک حرکت ارگانیک است که در متن ساختار ایران مانند یک مار خزنده است و با مجموعه ای از شهرها و محیط طبیعی بهترین ارتباط را ایجاد می کند. بازار ایران یک مرکز خرید نیست ، بلکه یک جنبش شهری است ، بخشی از زندگی روزمره مردم و بخشی از زندگی اجتماعی آنها است.

جنبشهای اجتماعی بسیاری وجود دارد که ناشی از بازار ایران است ، نه تنها در برخورد با محیط اطراف ، بلکه با فضای داخلی. مخاطبان رابطه عمیقی بین کل و قسمتهای آن برقرار کرده اند. این به معنای جذب و ادغام مؤلفه ها به کل است نه بخش هایی مانند بسیاری از بناهای معماری در ایران که شکل و عملکرد آنها یک و جدا از هم نیست.

ایده های مکانی و کاربردی

  • سناریوی بازدید
  • فضای فعال فعال برای جذب افراد و در قسمتهای مختلف پروژه دیده می شود
  • فضاهای جمع آوری رایگان را برای حداکثر برقراری ارتباط با مخاطبین ایجاد کنید
ادامه مطلب
معماری ویلای فردیس | گروه معماری داریان

شرایط رقابتی

که به کشورهایی که در جذب مخاطب اکسپو شرکت می کنند و همچنین دارای ایده ها و سناریوهای قوی هستند ، برای رقابت لازم است. سناریوی بازدید از ایده اصلی EXPO (تغذیه سیاره انرژی برای زندگی) استوار است و ثبات چرخه طبیعی و بازگشت به طبیعت ، ایده ای برای غرفه جمهوری اسلامی ایران (غذا و فرهنگ) تعریف می کند. با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن رویکرد نمایشگاه میلان در مقایسه با نمایشگاه شانگهای که مبتنی بر رویداد انسانی محور است ، سناریوی پیشنهادی برای I.R. نمایشگاه غرفه ایران Expo 2015 به جای تمرکز بر روی قرار دادن محصول ، مبتنی بر شخصیت و فرهنگ ایرانی است. هدف اصلی سناریو بازدید از فرآیند مواد مغذی است. تولید ، فرآوری و مصرف. یک بازدید آزمایشی برای مخاطبان و بازدید کنندگان در چارچوب ایران و فرهنگ ایرانی.

هدف از اکسپو میلان

معرفی هر یک از این سه زمینه

استفاده از یک شخصیت ایرانی است. بنابراین ، زمینه تولید شده توسط یک کشاورز در تالار کشاورز. زمینه پردازش توسط یک صنعتگر که در زمین کار فرآیند مصرف توسط یک عضو خانواده در خانه خانواده را با تأکید بر تجربه روزمره زندگی هر یک از این سه شخصیت انجام می دهد. به شکلی که تجربه سفر توریستی به ایران را برانگیزد و او را با فرهنگ فارسی در زندگی روزمره آشنا کند. سناریو بازدید به صورت خطی به Linear تبدیل می شود ، بنابراین ادغام در طول بازدید برای مشاهده توالی موضوعات ارائه شده ضروری است.

روش خطی مبتنی

بر فرآیند تغذیه ،

از کشاورز و سپس کار و سپس خانواده شروع می شود. در هر سالن داستان مربوط به شخصیت توصیف می شود ، در بعضی از قسمت ها توضیحات شامل موارد و دستاوردهای مشابهی برای مخاطبان است. با توجه به ایده ها و سناریوهای مکانی و کاربردی تعریف شده ، فضاهای نمایشگاهی ، خدمات و فضاهای باز مشخص می شوند. با توجه به این فعالیتها توابع کلی و نیازهای فضایی مشخص می شوند. نیاز فضا از اکثر کاربران و مخاطبین به فضا قابل دستیابی است. با توجه به رویکرد ویژه میلان اکسپو به چشم انداز و فضای آزاد ، سهم قابل توجهی از کارکردها در رابطه با مخاطبان عام شکل می گیرد.

 

ادامه مطلب
تایوان هم در آینه‌کاری از ما جلو افتاده‌ است!

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا