آثار معماری ایرانآموزشیاحسان توسلیبازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترسولماز تاتاریکاربریگروه طرح و ساخت ازنومعماران

آموزشگاه موسیقی چشمه | گروه طرح و ساخت ازنو

آموزشگاه موسیقی چشمه
معمار: گروه طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
بازسازی شده 
تاریخ ساخت : ۲۰۱۶
کاربری: آموزشی
همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت، مهسا صفرخانلو
کارفرما : آقای سیاوش جعفریان


آموزشگاه موسیقی چشمه
آموزشگاه موسیقی چشمه

درباره پروژه  آموزشگاه موسیقی چشمه

چالش اصلی در طرح بازسازی آموزشگاه موسیقی شهرک چشمه به منظور انجام فعالیت های هنری-فرهنگی و در حمایت از کودکان کار، ایجاد فضایی با حس مکان و خاطره انگیز برای مخاطبینش بود که بتواند تداعی فضایی گرم و صمیمانه را بنماید.

استفاده از کرکره های چوبی در ترکیب با شیشه در عین سازگاری با کالبد مدرن بنا، سعی در زدودن سردی آن و دعوت افراد به داخل نموده و البته این جدال در حضور بینابینی فضای مدرن و نوستالژیک، به نمای ساختمان خلاصه نشده و به داخل بنا نیز نفوذ می نماید. بدین ترتیب در کنار المان های مدرن داخلی، عناصری همچون دست انداز حصیری پله، فرش، مبلمان، تابلوهای کوچک و متعدد هنری به گونه ای انتخاب شده اند که حس و حال محفلی صمیمانه را القا نماید. فضای لابی با مقیاس کوچک خود، از حضور نورگیر سقفی با یک تک درخت بهره می گیرد و در بالا به سقفی با شیشه های رنگی منتهی می شود. نهایتا در ادامه ی ایده های فضایی مجموعه، فضاهای خدماتی و مدیریتی در طبقه ی همکف و کلاس های آموزشی در طبقه ی اول واقع گردیدند.

 

 

ادامه مطلب
مجموعه سایه روشن | گروه معماری زما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا