آثار معماری ایراناحسان توسلیپروژه بر اساس موقعیت مکانیتهراندفاترسولماز تاتاریکاربریگروه طرح و ساخت ازنومراکز مسکونیمعمارانویلا

ویلای پلور | گروه طرح و ساخت ازنو

ویلای پلور
معمار: گروه طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
ساخته شده 
مساحت: ۵۵۰ متر مربع
تاریخ ساخت : ۲۰۱۶
کاربری: مسکونی
همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت، مهسا صفرخانلو
کارفرما :آقای عباس خنجری


ویلای پلور
ویلای پلور

درباره پروژه  ویلای پلور

ویلای پلور با مساحت تقریبی ۵۵۰متر مربع در مجاورت روستای مشاء بر روی تپه ای با جهت گیری رو به منظر دماوند واقع گردیده است.

در طراحی این ویلا توجه به دید و منظر، اقلیم منطقه، نورگیری مناسب، ارتباطات فضایی قوی و حضور فضاهای نیمه باز از ایده های اصلی طرح بود. در حجم بنا با توجه به دید و منظر غرب و نور مناسب جنوب، شکستگی ایجاد شد تا غالب فضاها از این دو مزیت بهره مند گردند. حیاط کوچک خلق شده در سطح زیر زمین نیز علاوه بر خلق فضایی باز و محصور، نور جنوب را به داخل فضای استخر هدایت نموده و محیطی گرم و روشن ایجاد می نماید. پل معلق واسط بین تراس غذا خوری و حیاط جنوبی نیز علاوه بر تقویت ارتباط دو بخش بنا، به قاب کردن دماوند در حیاط کمک می نماید.

عرصه ی تفریحی زیرزمین با عرصه ی عمومی فضای همکف و عرصه ی خصوصی طبقه ی اول علاوه بر پله های خارجی در داخل نیز توسط پله ی معلق تندیسگون به یکدیگر دوخته شده اند. در طراحی داخلی فضاهای ویلا علاوه بر پنجره های جنوبی و غربی، از نورگیرهای سقفی نیز برای نفوذ نور به عمق بنا استفاده شده است. نهایتا کوچه باغ واقع در شرق و شمال سایت از طریق پنجره های کشیده آشپزخانه و اتاق های خواب به داخل بنا راه یافته اند.

ادامه مطلب
خانه افشار | علی اکبر صارمی

 

 

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا