آثار معماری ایراناحسان توسلیاردبیلپروژه بر اساس موقعیت مکانیدفاترسولماز تاتاریکاربریگروه طرح و ساخت ازنومراکز اقامتیمعمارانهتل

مهمانسرای نمین | گروه طرح و ساخت ازنو

مهمانسرای نمین
معمار: گروه طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)

موقعیت : ایران، اردبیل
وضعیت :
ساخته شده 
تاریخ ساخت : ۲۰۱۶
کاربری: اداری
همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت، مهسا صفرخانلو
کارفرما :شرکت آرتا، آقای فتحی


مهمانسرای نمین
مهمانسرای نمین

درباره پروژه  مهمانسرای نمین

طرح بازسازی مهمانسرای نمین به سفارش گروه صنعتی آرتا در حالی به شرکت مراجعه داده شد که زمان چندانی از ساخت آن نمی گذشت. با توجه به فرم نامناسب ۸ضلعی برای اقلیم سرد شهرستان نمین و سایت پراکنده کارخانه، سازماندهی فضایی و طرح پلانی مناسب که در فرم موجود جوابگوی نیاز ساختمان باشد، از چالش های اصلی این طرح محسوب می شدند.

بدین ترتیب در طبقه ی همکف، با توجه به کاربری آن، علاوه بر جایگیری قوی دسترسی های عمودی، فضای لابی و انتظار، بخش های خدماتی و سالن غذاخوری نیز واقع شده و از ارتفاع دیواره های داخلی برای بزرگنمایی فضا، با درنظر گیری ترکیب بصری مناسب کاسته شد. در طبقات اول تا سوم، ۸سوییت با توجه به جزئیات لازم کلیه ی اتاق ها دورتادور وید مرکزی سازماندهی شد و نهایتا در طبقه ی چهارم فضایی اقامتی برای کارفرما طراحی گردید. نهایتا در طرح نمای ساختمان نیز با توجه به اصرار کارفرما مبنی بر حفظ پنجره های موجود و کاهش هزینه ها، پوسته ی دوم به بنا اضافه شد که با استفاده از عمق ایجاد شده ما بین دو پوسته، فرصتی برای ایجاد الگویی خوانا و شاخص فراهم گردید.   

ادامه مطلب
ساختمان اداری داکلند | استودیو هادی تهرانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + یازده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا