اخباراخبار معماری

نروژ میزبان ساختمان انرژی مثبت جهان

نروژ میزبان ساختمان انرژی مثبت جهان

گروهی از معماران اسنوهتا، یک شرکت معماری بین‌المللی معروف، شمالی‌ترین ساختمان انرژی مثبت جهان را در شهر تروندهایم نروژ بنا کردند.

معماران شرکت اسنوهتا با تکمیل شمالی‌ترین ساختمان انرژی مثبت جهان در شهر تروندهایم یک بار دیگر شاهکار خود را در میان طراحان و معماران سراسر جهان به معرض نمایش گذاشتند. پشت‌بام شیب‌دار ساختمان جدید پوشیده از سیستم فتوولتائیک است که این سیستم‌ها معمولاً شامل یک پنل و ماژول‌های صفحات خورشیدی، اینورتر، و گاهی اوقات یک باتری یا ردیاب خورشیدی و سیم‌کشی اتصالات است که با جذب نور خورشید به طور مستقیم انرژی الکتریسیته تولید می‌کند.

 

ساختمان ۱۸ طبقه انرژی مثبت تروندهایم که به عنوان یک مرکز اداری مورد استفاده قرار گرفته است مساحتی برابر با ۱۸ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است و به طور میانگین دو برابر انرژی الکتریسیته مصرفی خود، برق تولید می‌کند. این ساختمان از طریق یک ریزشبکه محلی، انرژی تجدیدپذیر مازاد خود را به ساختمان‌های اطراف و سیستم حمل‌ونقل شهری منتقل می‌کند.

نروژ میزبان ساختمان انرژی مثبت جهان
نروژ میزبان ساختمان انرژی مثبت جهان

 

تروندهایم شهری است که حداقل انرژی خورشید را در فصل زمستان دریافت می‌کند، به همین منظور، معماران ساختمان اداری انرژی مثبت این شهر را در ورقه‌های آلومینیومی به رنگ سیاه و تعداد حدود ۳ هزار متر مربع پنل خورشیده محاصره کردند تا مطمئن شوند که این ساختمان در تمام طول روز و فصول مختلف سال، بیشترین انرژی خورشیدی را دریافت و به خود جذب می‌کند.

ادامه مطلب
بزرگترین ایستگاه راه آهن هلند میزبان بزرگترین پارکینگ دوچرخه جهان

 

ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی در این ساختمان به حدی زیاد است که باوجود این‌که در فصل زمستان شهر تروندهایم کم‌ترین انرژی خورشیدی را دریافت می‌کند، باز هم انرژی ذخیره شده بیشتر از انرژی الکتریسیته مصرفی ساختمان است. ساختمان انرژی مثبت از امکانات پیشرفته دیگری نظیر عایق‌بندی پیشرفته، امکانات بازیابی حرارت، سیستم‌های تحریک گرمایش و سرمایش و دسترسی بهینه به نور طبیعی نیز برخوردار است.

 

منبع : ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا