استودیو CAATپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدبیدفاترکاربریکانسپتگالریمراکز فرهنگیمعمارانمهدی کامبوزیا

گالری السرکال | Caat studio

گالری السرکال
معمار: استودیو CAAT ( مهدی کامبوزیا)

موقعیت: دبی، خیابان السرکال
وضعیت
: کانسپت
مساحت: ۸۰۰۰ متر مربع
کاربری: فرهنگی
تاریخ ساخت: ۲۰۱۸
کارفرما: شرکت Alserkal
همکاران طراحی: اشکان رادنیا ، علیرضا موحدی ، آرمیتا آرمند ، الهه فارسیجانی
مدیر پروژه: هلنا قنبری
ارائه: اشکان رادنیا ، علیرضا موحدی ، آرمیتا آرمند ، الهه فارسیجانی


گالری السرکال
گالری السرکال

مشخصات پروژه گالری السرکال

خیابان آلسرکال از پاییز ۲۰۱۵ مجموعه ای از ۱۵ گالری هنری ، سازمان های فرهنگی و مشاغل خلاق را برای پیوستن به مرکز توسعه فرهنگ و هنر در دبی اعلام کرد. این اخبار اولین بار در یک سری اطلاعیه ها است که در طول تابستان در برنامه هایی با برنامه های تازه تاسیس خانه Alserkal خیابان Alserkal و کمیسیون ها و رویدادها. امروزه ، خیابان Alserkal یک جامعه برخلاف سایرین است. این یک جامعه از بینندگان خلاق است ، با همسایگی با حمایت و مشیت رهبران کشور ما ، که فرهنگ را در هسته اصلی جهان بینی خود قرار می دهند ، برخواسته است. این جامعه از رهبران و استعدادهای اندیشه خلاق است که نه تنها این زمینه جدید بلکه از بافت شهر و کشور فراتر از آن و کل چشم انداز فرهنگی منطقه نشانه گذاری می کند.

این فضا از دو بخش اصلی مورد نیاز تشکیل شده است:

۱-AiR 2- ASC

فضاهایی با شخصیت فردی اما در یک رابطه مستقیم، با یک مطالعه دقیق در مورد مناطق مختصر و مطابق با شرایط مورد نیاز برای هر فضا ، دریافتیم که بین این دو فضا باید رابطه سازنده وجود داشته باشد، در حالی که باید کلیه فاکتورهای درخواستی هر فضا ارائه شود. این دو فاصله در کنار یکدیگر و اختصاص فضای مناسب به هرکدام متناسب با عملکرد آن از اولویت های مهمی است که باید در طراحی و برنامه ریزی این بخش در نظر گرفته شود. توجه به كيفيت فضاها متناسب با ويژگي و پارامترهاي زيبايي شناختي آن در حالي است كه استانداردهاي فضايي براي هر فضايي اعمال مي شود ، اين اصل تنها با ابعاد فضا قابل تحقق نمي باشد بلكه ما نياز به تبادل نظر با انتخاب درست مواد و هندسه اصلی هر فضا و غیره.

به طور کلی می توان مخاطبان پروژه را به دو دسته اصلی تقسیم کرد:
هنرمند و بازدید کنندگان و تعامل بین آنها را می توان در ۳ نوع زیر طبقه بندی کرد:

  • افراد با هنرمند
  • هنرمند با هم
  • افراد با هم
ادامه مطلب
فروشگاه پوشاک زنانه 6 & 7 | گروه معماری شیفت

روند طراحی

از تعامل فوق ، اول و دوم روند تولید مستقیم آثار هنری را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین لزوما هنرمند باید بر آنها کنترل داشته باشد. این رابطه طیفی از تعامل بصری محدود تا تعامل مستقیم قوی بین هنرمند و مخاطبان را در بر می گیرد. برنامه ریزی فضاهایی که هنرمند به طور مستقیم با مردم ارتباط برقرار می کند و می تواند هر زمان که بخواهد مردم را به استودیوهای خود دعوت کند تا بتوانند روند تولید یک اثر هنری را به طور مستقیم مشاهده کنند نتیجه این رویکرد در طراحی است.

این تعامل در بعضی موارد محدود به یک چشم انداز از نمای پروژه است. با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و منطقه ای سایت پروژه و موقعیت آن در خاورمیانه مشترک مشترک شرق و غرب و تجزیه و تحلیل نوع شناسی منازل و طراحی شهری شهرهای خاورمیانه در این امر دریافتیم که به دلیل شرایط خاص آب و هوایی ، بلوک های شهری در این منطقه در مناطق مسکونی بسیار متراکم ، همبستگی و برون گرا است.

این بلوکها در نزدیکی یکدیگر در اطراف یک میدان یا شهر واقع شده و دارای شخصیتی برون گرایانه هستند. شهر هایی که هویت آنها توسط زندگی افراد تعریف می شود ، مسیرها و کارکردهایی که در درون آنها وجود دارد. با تجزیه و تحلیل برخی از نمونه ها و استخراج قالب از این شهرها ، کشف کردیم که آنها از سه بخش اصلی تشکیل شده اند. بخش اول شامل فضای هوای آزاد مرکزی است که مکانی برای تعامل اجتماعی (میدان) است. قسمت دوم فضاهایی با ساختار شهری متوسط ​​متراکم است که همانطور که در بالا ذکر شد ، ارتباط مستقیمی با فضاهای عمومی مرکزی دارند. آنها در جایی قرار دارند که تعامل دو طرفه (بازارها ، مساجد و غیره) در قسمت های سوم (مسکونی) فضایی با عملکرد محلی و ساختار شهری متراکم شکل می گیرد. آنها برای تعامل شخصی تعیین می شوند.

[images_grid type=”carousel” auto_slide=”yes” auto_duration=”7.5″ cols=”three” source=”media: 27082,27074,27068,27059,27051,27046,27041,27037,27032,27026″]

ادامه مطلب
ویلا ال-360 | دفتر معماری سایه(بابک بهارستانی)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو − 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا