آپارتمان هاآثار معماری ایرانامیر لکپورپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتپویان بیزهتکمیل شدهخورشید مظاهریدفاترسیاوش قربانیعطیه اکرمیعلی نقوی نمینیکاربریکرجماهان مهرورزمراکز مسکونیمعماران

آپارتمان ۱۱۲ مهرشهر | مهندسین مشاور نگین شهر آینده

آپارتمان ۱۱۲ مهرشهر
معمار:مهندسین مشاور نگین شهر آینده
(علی نقوی نمینی)

موقعیت :ایران، کرج،مهرشهر
وضعیت : تکمیل شده
مساحت سایت: ۲۴۰۰ مترمربع
مساحت ساختمان: ۴۰۰۰ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۹۳
معماران مسئول: علی نقوی نمینی
همکاران طراحی:امیر لکپور، خورشید مظاهری، سیاوش قربانی، ماهان مهرورز، پویان بیزه، عطیه اکرمی
سازه: آرش مهدوی
تاسیسات مکانیکی: محمدعلی الهیاری
تاسیسات الکتریکی: جاوید پرویزی
شریک مسئول: علی نقوی نمینی
مدیر پروژه: علی نقوی نمینی
کارفرما: بهزاد منادی زاده
عکاس: فرشید نصرآبادی


 

آپارتمان ۱۱۲ مهرشهر
آپارتمان ۱۱۲ مهرشهر

درباره پروژه آپارتمان ۱۱۲ مهرشهر

موقعیت پروژه

آپارتمان ۱۱۲ مهرشهر، مجموعه ای با تعداد ۱۸ واحد مسکونی به زیربنای کل ۴۰۰۰ متر مربع است که در زمین به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع در فاز اول محله مهرشهر کرج بنا شده است.

چالش های طراحی

بستر طرح مهرشهر کرج را شاید بتوان از تنها بازماندگان بافت باغ شهری کرج نام برد. هرچند این محله شهری نیز از آسیبهای ناشی از توسعه های پرتراکم شهری بی نصیب نمانده است ولی به دلیل شبکه فضای سبز موجود و حضور باغات، همچنان به عنوان یکی از با کیفیت ترین بافتهای شهری کرج محسوب می گردد. ولی مسئله مهم این محله، روند پر شتاب توسعه و افزایش تراکم انسانی و ساختمانی در آپارتمانهای نو ظهور آن و تغییر این فضای شهری است. به این ترتیب، موضوع ارتقای کیفیت فضای سکونتگاهی در آپارتمانهای با تراکم متوسط، به عنوان مهمترین مسئله طراحی این پروژه تعریف شد و ایده های کلی و جزئی در طرح و برنامه پروژه در راستای پاسخ به این مسئله و ارائه راه حل معمارانه پایه ریزی گردید.

ادامه مطلب
خانه میوه‌های باربد | طراحان و بناکنندگان زاو

تفکیک فضایی پلان

طبقه همکف به فضاهای عموی شامل لابی ورودی، سالن چند منظوره، پارکینگ، سرایداری و موتورخانه اختصاص دارد و در سه طبقه فوقانی واحدهای آپارتمانی مستقر شده اند و هر طبقه شامل ۶ واحد مستقل می باشد. متراژ واحدهای آپارتمانی متغییر بوده و از واحد های دو خوابه ۱۱۰ متر مربعی تا آپارتمان سه خوابه ۱۹۰ متر مربعی را شامل می شود. سازه ساختمان از نوع اسکلت بتنی است و تاسیسات هر واحد بطور مستقل و ترکیب اسپیلیت و پکیج یونیت می باشد. ساخت این مجموعه از سال ۱۳۹۳ آغاز گردید و در سال ۱۳۹۵ پایان یافت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا