آثار معماری ایراناحسان توسلیبازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتچالوسدفاترسولماز تاتاریکاربریگروه طرح و ساخت ازنومعمارانویلا

طراحی ویلای چالوس | گروه طرح و ساخت ازنو

طراحی ویلای چالوس
معمار: گروه طرح و ساخت ازنو (احسان توسلی، سولماز تاتاری)

موقعیت : ایران، چالوس
وضعیت : 
بازسازی شده
مساحت : ۴۸۰ متر مربع 
تاریخ ساخت : ۲۰۱۴-۲۰۱۶
کاربری: ویلای مسکونی
همکاران طراحی: نیلا شاه محمدی، رعنا قمرصورت،مهسا صفرخانلو


طراحی ویلای چالوس
طراحی ویلای چالوس

درباره پروژه  طراحی ویلای چالوس

پروژه ی ویلایی چالوس در منطقه ی هچیرود، در زمین ساحلی چشمگیر به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۴۸۰ متر مربع واقع شده است. این بنا قبل از انقلاب متعلق به خانم حمیرا (هنرپیشه ایرانی پیش از انقلاب) بوده است. تقویت سازه ی بنای قدیمی با سیستم RPS علاوه بر استحکام بنای بازسازی شده، امکان طراحی و اجرای بخش الحاقی را نیز میسر نموده است. در روند بازسازی ویلا ضمن حفظ ساختار و سازه، تغییرات عمده ای در فرم بنا، پلان و فضاهای داخلی صورت گرفت.

با ایجاد وید (Void) مرکزی و تعبیه پلکان اصلی در آن، ایده ی اصلی برای اصلاح پلان، تقویت دیدهای مطلوب و افزایش روشنایی شکل گرفت. دسترسی مناسب به عرصه ی تفریحی طبقه ی زیرزمین، عرصه ی عمومی طبقه ی همکف و عرصه ی خصوصی طبقه ی اول به فعال شدن و یکپارچگی تمامی فضاها انجامید. پلکان خارجی نیز ارتباط تراس همکف را با استخر الحاقی در بیرون تقویت نموده است.

ادامه مطلب
برج های دوقلوی آیسان | تداوم پویا

در طرح بازسازی ویلا ، تمامی اتاق های خواب، نشیمن، پذیرایی، تراس و فضاهای تفریحی از دید بی انتهای دریا بهره مند گردیده اند و کنترل محرمیت، میزان روشنایی، تغییرات دمایی و سایر امکانات ویژه با استفاده از سیستم ساختمانی هوشمند به راحتی فراهم گردیده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا