استودیو CAATبازسازی شدهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترفروشگاهکاربریمراکز تجاریمهدی کامبوزیاهلنا قنبری

دفتر جواهرفروشی | Caat studio

دفتر جواهرفروشی
معمار:  استودیو CAAT (هلنا قمبری، مهدی کامبوزیا)

موقعیت: ایران، تهران
وضعیت
: کانسپت
مساحت: ۷۰ متر مربع
کاربری: تجاری
تاریخ ساخت: ۲۰۱۸
کارفرما: برادران آبادی
ارائه: اشکان رادنیا
شرکت تأمین کننده: سروستانکو (امیر گلی)
عکاس: سعید فرامرزی


دفتر جواهرفروشی
دفتر جواهرفروشی

مشخصات پروژه دفتر جواهرفروشی

نکته جالب توجه این پروژه موضوع گیج کننده آن بود. این پروژه یک نمایشگاه جواهرات برای مشتری است که به فضایی با کیفیت بی نظیر نیاز داشته است. این فضا طرحی باشکوه را برای مشتریان خاص نمایشگاه ارائه می دهد. در این میان ، قادر به نمایش قطعات جواهرات برای مشتریان مختلف در همان زمان خصوصی است. معمایی که مجبور بودیم آن را حل کنیم ، تعریف جدیدی از دفتر خرده فروشی جواهرات / نمایشگاه در یک فضای کوچک بود. این پروژه یک واحد آپارتمان ۷۰ متر مربع واقع در بازار بزرگ تهران است. کاربران پروژه به دو گروه تقسیم می شوند. مشتریان و کارمندان و نحوه ارتباط این دو گروه موضوع طراحی ما بود. مشتریان نباید ارتباط بصری بین یکدیگر داشته باشند اما کارکنان باید دائماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به دلیل محدودیت های فضا ، مجبور شدیم راه حلی برای تقسیم فضا و جدا کردن مشتریان از یکدیگر با حداقل ساخت و سازهای انبوه پیدا کنیم.

راه حل طراحی ما این بود که فضا را به دو قسمت تقسیم کنیم

 اول: تخریب تمام قسمت های اضافی فضای موجود و ایجاد یک مرحله با یک موضوع واحد با استفاده از پالت رنگ یکنواخت. دوم: استفاده از تنوع مواد (چوب) به عنوان روشی برای تضاد با محیط در عین حفظ تمامیت طراحی.

ما نمایشگاه و جواهرات و بخش تجارت را در مرکز قرار دادیم و منطقه مدیریت و استقبال را به سمت محیط واحد سوق دادیم. پیشخوان نمایشگر ۴ منطقه مشتری مستقل را با یک طراحی منحصر به فرد متحد می کند و در طرف مقابل منطقه مشتری راهرو باز است که توسط کارکنان استفاده می شود. شکل این قسمت یک فرم یکپارچه است که با استفاده از چراغ پراکندگی گسترده ای که روی آن توجه می شود توجه هر مشتری را به خود جلب می کند.

 

ادامه مطلب
ویلای ییلاقی دماوند | ایرج کلانتری 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا