آموزشیبناهای شاخصپروژه بر اساس موقعیت مکانیتهرانحسین امانتدانشگاهدفاتردفتر معماری امانتکاربریمعمارانمیراث معماری ایرانی

دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف) | دفتر معماری امانت

دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف)
معمار: دفتر معماری امانت (حسین امانت)

موقعیت : ایران ، تهران 
وضعیت : ساخته شده 
کاربری : آموزشی 
تاریخ : ۱۳۵۴
دوره تاریخی : 
پهلوی 


دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف) | دفتر معماری امانت
دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف) | دفتر معماری امانت

درباره پروژه دانشگاه آریا مهر (صنعتی شریف)

دانشگاه صنعتی شریف دانشگاهی دولتی واقع در خیابان آزادی تهران، ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۴۴ به دستور محمدرضاشاه پهلوی و به سرپرستی محمدعلی مجتهدی با نام دانشگاه صنعتی آریامهر بنیان گذاشته شد که پس از انقلاب اسلامی، در آبان ۱۳۵۸، به‌افتخار یکی از دانش‌آموختگان آن، مجید شریف واقفی یکی از اعضای سازمان مجاهدین خلق، به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد. دانشگاه صنعتی شریف در محله طرشت تهران در نزدیکی میدان آزادی واقع شده، و پردیسی نیز در جزیره کیش در خلیج فارس دارد.

تاریخچه دانشگاه آریا مهر

دانشگاه صنعتی آریامهر در ۱۰ آبان ۱۳۴۴ با هدف تربیت و تأمین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز ایران، در سطوح بالای علمی، به فرمان محمدرضا پهلوی و به دست دکتر محمد علی مجتهدی تأسیس گردید. فرمان تأسیس دانشگاه حاوی دو مأموریت بود، نخست از دانشگاه خواست تا «متخصصانی با آگاهی وسیع علمی و کاردانی و خبرگی فنی مورد نیاز صنایع سنگین ایران تربیت کند. فرمان دوم می‌خواست تا دانشگاه یکی از موسسات پیشرو جهان از طریق تحقیق در زمینه‌های علمی و فنی شود. این نخستین بار بود که تحقیق علمی از طریق دستورالعمل دانشگاهی ایرانی ابلاغ می‌شد. این فرمان همچنین دانشگاه را ملزم می‌کرد تا کمتر از یک سال تا ۳۰ شهریور ۱۳۴۵، فعالیت خود را آغاز کند و اعلام کرد که شاه ریاست اسمی دانشگاه را عهده‌دار خواهد بود.

ادامه مطلب
ساختمان آماج درمان | کورش رفیعی

دانشگاه صنعتی شریف

پس از انقلاب اسلامی ایران، مجموعهٔ دانشگاه صنعتی آریامهر اصفهان و تهران به دو دانشگاه صنعتی تهران و دانشگاه صنعتی اصفهان تفکیک شدند. نام دانشگاه صنعتی تهران در همان ماه‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب، طی یک نظرسنجی، به احترام مجید شریف واقفی که از فارغ التحصیلان دوره اول مهندسی برق این دانشگاه بود و پیش از انقلاب کشته شده بود دانشگاه صنعتی شریف نام‌گذاری شد.این دانشگاه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های ایران و جهان، دانشگاهی جوان و در حال رشد است.

پردیس بین‌الملل

پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیرهٔ کیش دانشجو می‌پذیرد. این واحد دانشگاهی در حال حاضر در سه مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های فنی و مهندسی و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید. این پردیس در سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در ضلع شمال غربی میدان امیرکبیر کیش آغاز کرد. مدرسه کسب و کار پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه شریف برگزارکننده دوره‌های یکساله نیمه حضوری DBA و دوره مجازی DBA و همچنین دوره نیمه حضوری MBA و دوره مجازی MBA می‌باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا