آپارتمان هاآثار معماری ایراناستودیو معماری مازیار جعفریه و همکاراناصغر رنجیامیررضا کریمیپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاترکاربریمازیار جعفریهمراکز مسکونیمعماران

آپارتمان مسکونی ۵۵ | استودیو معماری مازیار جعفریه و همکاران

آپارتمان مسکونی ۵۵
معمار:استودیو معماری مازیار جعفریه و همکاران
(مازیار جعفریه)

موقعیت : ایران،تهران، خیابان دولت، دروس، خیابان صالح حسینی، پلاک ۵۵
وضعیت : تکمیل شده
مساحت : ۱۶۴۰ مترمربع
مساحت سایت
: ۳۰۰ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۱۳۹۲-۱۳۹۵
معمار مسئول: مازیار جعفریه
همکاران طراحی: اصغر رنجی، امیررضا کریمی
مدیر اجرایی پروژه: مازیار جعفریه
تیم اجرایی پروژه: مازیار جعفریه، اصغررنجی،  امیررضا کریمی
گرافیک: امیررضا کریمی
عکاس: مازیار جعفریه، امیررضا کریمی
 


 

آپارتمان مسکونی ۵۵
آپارتمان مسکونی ۵۵

درباره پروژه آپارتمان مسکونی ۵۵

ایده اولیه

تفکر اولیه ایده طراحی آپارتمان مسکونی شماره ۵۵ از آنجایی شکل گرفت که قرار شد خانه ای پدری با پنجره هایی بزرگ و قدی و حیاطی سبز که گهگاه محل استراحت و آسایش ساکنین خانه بود جایش را به آپارتمانی پنج واحده با حداکثر متراژ مجاز قابل ساخت بدهد و در عین حال بتواند ساختمانی شاخص باشد .

چالش های طراحی

سوال پیش رو این بود که چگونه می توان آپارتمانی مسکونی طراحی کرد که با وجود تبعیت از قوانین و ضوابط شهرداری، ساکنین آن بتوانند در محیط زندگی خود همان شادابی، لطافت و آرامش پیشین خود را دوباره تجربه کنند. تجربه ایی نزدیک به خانه پدری که پنجره هایش قابی بود بر سبزی و طراوت و زندگی.بهره گیری از رنگ که یکی از ارکان معماری ایرانیست و همواره به عنوان عنصری اثربخش در تلطیف فضا و روح انسان مورد استفاده بوده، پاسخ مناسبی برای این پرسش بود.

ادامه مطلب
پارکی بر فراز یک مرکز خرید مجلل+عکس

روند طراحی

لذا با طراحی قاب هایی در سه رنگ سبز، آبی ایرانی و زرد زعفرانی بر روی پوسته ای آجری به رنگ سفید، به بیانی مدرن از کاربرد رنگ در معماری رسیدیم. سطوحی زنده و رنگین را به عنوان تجربه ای مشترک بین نظاره گران بیرونی و ساکنین درونی بنا نهادیم. تعاملی متفاوت بین دو سوی یک دیوار.وظیفه دیگر این قاب ها کنترل زاویه تابش آفتاب از یک سو و دید عابرین و ناظرین از سوی دیگر به منظور ایجاد فضایی مناسب برای سکونت می باشد.از دیگر دغدغه های طراحی این آپارتمان توجه به اقلیم، حفظ انرژی، بهره گیری از تکنولوژی ساختمان، اجرای صحیح و مهندسی شده و طراحی جزییات قاب پنجره ها و دیوار شیشه ایی استخر و پنل های متحرک تراس ها به منظور حفظ حریم و امنیت بوده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا