آثار معماری ایرانالبرزپروژه بر اساس جوایزپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهحامد تختیدفاتررحیم هاشم‌پورکاربریمراکز مسکونیمعصومه منفردمعمارانمهندسین مشاور آمایش روستایی و شهری پارسویلا

ویلا اسپینو | مهندسین مشاور آمایش روستایی و شهری پارس

ویلا اسپینو
معمار:مهندسین مشاور آمایش روستایی و شهری پارس (
رحیم هاشم‌پور)

موقعیت : ایران، البرز، کیلومتر دو جاده روستای آتشگاه
وضعیت : تکمیل شده
مساحت زمین: ۹۴۵ مترمربع
مساحت : ۲۱۶ مترمربع
کاربری : مسکونی
تاریخ: ۱۳۸۸
معمار مسئول: رحیم هاشم‌پور
همکاران طراحی: معصومه منفرد، حامد تختی
کارفرما :نرگس پورفرزانه
نظارت :آرشی پارس
تیم اجرایی :آرشی پارس
طراحی سازه :سامان حجازی
عکاس: فرشاد فرهد
جوایز:رتبه دوم
اولین دوره جایزه معماری خاک ۱۳۹۲

 


 

ویلا اسپینو
ویلا اسپینو

درباره پروژه ویلا اسپینو

موقعیت پروژه

سایت در کیلومتر دو جاده آتشگاه، روستایی قدیمی و معروف در شمال کرج، واقع شده و زمین پروژه بر تپه‌ای با شیب ۴۵ درجه قرار دارد. در ضلع جنوبی زمین تپهٔ دیگری قرار گرفته که صعب‌العبور و کاملاً غیرقابل ساخت است. ابعاد زمین ۲۱×۴۵ متر است و از دو طرف شمال و جنوب دسترسی دارد. همسایگی قابل توجهی وجود ندارد. در ضلع شرقی، زمینی طبیعی و خالی از ساخت و ساز و در ضلع غربی، ساختمانی با سازهٔ بتنی در دو طبقه روی زیرزمین در حال ساخت است. زمین این منطقه برای خانه‌های ویلایی به قطعات ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متری تقسیم شده است. اسپینو نام رودخانه‌ای است در روستای آتشگاه. در حال حاضر این رودخانه به علت کم‌آبی تقریباً هشت ماه از سال آب دارد.

ادامه مطلب
مسکونی باران 2 | گروه معماری مام

ایده طرح

ایجاد فضایی ساده، خالص و بدون پیچیدگی ایده اصلی طراحی ویلای اسپینو بوده است. معمار بیش از هر چیز به ارتباط فضاها با طبیعت اطراف توجه نموده.برای برقراری ارتباط بی واسطه با فضای بیرون از شیشه های ساده وبی رنگ در باز شوها استفاده شده است.ویلای اسپینو یک خانه اکولوژیک است. تمام فضاهای پرکننده از پانل استرامیت تشکیل شده اند( پانل استرامیت دیوار پیش ساخته ی محکمی از ساقه گندم و برنج است که دربرابر آتش سوزی و گرما مقاوم است. مانع انرژی گرمایی و سرمایی با بیرون و انتقال آلودگی های صوتی با درون می شود و قابلیت نصب سریع در ساختمان را دارد که به مصرف بهینه انرژی کمک می کند.)

نصب اجزا

به دلیل توپوگرافی خاص منطقه و اختلاف سطح با زمین، دسترسی به ویلا از بام میسر است که پس از عبور از یک پل و پلهٔ پیج‌دار به تراس جلوی ورودی می‌رسیم. در این ساختمان هیچ‌گونه بنایی صورت نگرفته و همهٔ اجزا پس از تولید نصب شده‌اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا