اخباراخبار معماری

محمدرضا محسنین نسبت به معماری حرم معترض بود

شهردار پیشین مشهد عنوان کرد
محمدرضا محسنین نسبت به معماری حرم معترض بود

شهردار پیشین مشهد گفت: مرحوم محمدرضا محسنین نسبت به معماری حرم مطهر امام رضا(ع) معترض بود و ایده‌هایی داشت که هرگز به نتیجه نرسید.به گزارش آرکاو به نقل از ایسنا- منطقه خراسان، قاسم تقی‌زاده خامسی در پی درگذشت محمدرضا محسنین، معمار برجسته مشهدی، با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام، نوشت:«محمدرضا محسنین را غالب کسانی که در مشهد در عرصه معماری فعالیت دارند، می‌شناسند. با ایشان حدود ۳۵ سال پیش آشنا شدم».

وی ادامه داد:«طرح نمای استانداری خراسان رضوی و بسیاری از ساختمان‌های دیگر در مشهد کار آن مرحوم است».

تقی‌زاده خامسی نوشت:«آرام بود و خوش فکر، هرگز عصبانی نمی‌شد. پناهش سیگاری بود که همیشه در دست داشت. روزگاری تنها معمار مورد توجه مشهدی‌ها و عاشق واقعی شهر مشهد بود».

وی افزود:«روزی که شهردار شدم در پوست نمی‌گنجید که من‌بعد می‌تواند ایده‌هایش را برای شهر بیان کند. نسبت به معماری حرم مطهر امام رضا(ع) معترض بود و ایده‌هایی داشت که هرگز به نتیجه نرسید. همیشه می‌گفت در ۵۰ سالی که در مشهد هستم، هرگز حرم را بدون داربست ندیده‌ام».

معاون آب و آبفا وزیر نیرو اضافه کرد:«رفیقی شفیق بود و مهربان و لبخندی که همیشه بر لب داشت».

ادامه مطلب
مناطق احداث طرح ملی مسکن در استان تهران

محمدرضا محسنین، استاد معماری و از چهره‌های پیشکسوت و برجسته جامعه معماری شهر مشهد و همچنین عضو پیشین هیأت مدیره سازمان زیباسازی تهران و گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی بود که هفته گذشته در تهران درگذشت.

منبع : ایسنا (خراسان)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − هفت =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا