آموزشیبناهای شاخصپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانحسین امانتدانشگاهدفاتردفتر معماری امانتکاربریمعماران

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران | دفتر معماری امانت(حسین امانت)

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
معمار:
دفتر معماری امانت(حسین امانت)

موقعیت: ایران، تهران، تقاطع  بزرگراه شهید دکتر چمران و جلال آل احمد
وضعیت:
ساخته شده
کاربری:
آموزشی
تاریخ ساخت:
۱۳۵۹/۱۹۸۰
مساحت: ۱۱۰۰ مترمربع
کارفرما وبهره بردار:
دانشگاه تهران


"<yoastmark

درباره پروژه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

رشد صنعت تجارت و تجارت بین‌الملل در ایران باعث شد تا دانشگاه تهران یک دانشکده مدیریت بازرگانی تاسیس کند. این ساختمان شامل چهار بلوک عملکردی مجزا است که عضو اتحادیه دانشجویی، مطالعات مقطع کارشناسی، مطالعات پس از تحصیلات، یک کتابخانه، سالن و کلاس‌های کوچک هستند. مرکز اصلی فعالیت، ” حیات ” مرکزی است که از نمونه‌هایی از کالج‌های سنتی در سراسر خاورمیانه الهام‌گرفته شده‌است. کلاس‌های دانشجویان، دفاتر اداری و اتحادیه دانشجویی این حیات را با یک استخر منعکس‌کننده در مرکز احاطه کرده‌اند.

معماری

این دو مربع کوچک مربع , به صورت مورب از گوشه‌های حیات اصلی , کتابخانه و بخش تحصیلات تکمیلی قابل‌دسترسی بودند . طرح معماری و معماری، ریتم، هندسه و نظم معماری اسلامی – را دنبال می‌کند. سردر، با مدخل اصلی مدخل در شرق، و دیگری در جنوب، که ارتباط شفاف با فضای باز برای گسترش آتی ممکن فراهم می‌کند. با توجه به نگرانی‌های اکولوژیکی، ساختمان رو به جنوب است و دیوارها به رنگ سایه درآمده و از نور مستقیم خورشید محافظت می‌کنند. نور طبیعی از طریق نور خورشید افزایش پیدا کرده‌است که به نور اجازه ورود و نمایش گرما را می‌دهد. از آجر زرد رنگ و بتن مسلح، تمام مواد محلی برای مقاومت در برابر نیروهای زلزله استفاده شد و مقادیر عایق حرارتی مورد نیاز را فراهم نمود.

ادامه مطلب
آپارتمان شماره 4 | دفتر معماری شار " Shaar Office"

تاریخچه

دانشکده مدیریت تحت عنوان موسسه علوم اداری در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمان های دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران راه اندازی گردید و فعالیت خود را با همکاری گروهی از اساتید آمریکایی آغاز نمود.

 از شهریور ۱۳۳۶ اداره آن به متخصصان و اساتید ایرانی واگذار گردید و موسسه نیز بنام « موسسه علوم اداری و بازرگانی » تغییر نام یافت. در سال ۱۳۴۳ با تصویب شورای دانشگاه و تایید شورای مرکزی دانشگاه ها این مرکز علمی با تغییر نام به « دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی » به فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود ادامه داد. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا