آثار معماری ایراناستودیو طراحی هوباپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتدفاترکاربریکانسپتلوئیز ویلمعمارانموزههومن بالا زاده

پروژه موزه کودکان | گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

پروژه موزه کودکان
معمار: گروه معماری هوبا (هومن بالازاده)

موقعیت: ایالات متحده ، لوئیز ویل
مساحت: ۱۵۲۷۵ مترمربع
کاربری: موزه
تاریخ: ۱۳۹۳
همکاران طراحی: غفور صمدپور،مونا رضوی،الهام صیفی آزاد


موزه کودکانموزه کودکان

درباره پروژه موزه کودکان 

هدف از اجرای این پروژه ایجاد موزه برای کودکان بود. بنابراین ، طراحی متناسب با علایق و خواسته های کودکان مهم بود.این پروژه می تواند به دو بخش اصلی ، خارجی و داخلی تقسیم شود. سطح بیرونی موزه یک پارک عمومی را تشکیل می دهد که همچنین سکویی برای بازی کودکان است. فضای داخلی ، از طرف دیگر ، یک مرکز آموزشی-فرهنگی برای کودکان را تشکیل می دهد. فضای عمومی کودکان و نوجوانان را با ایجاد جو هیجان انگیز به گالری های داخلی دعوت می کند.

 جعبه

با الهام از سبک معماری شیکاگو ، از عناصر مکعبی در این طرح استفاده شده است. این جعبه ها از بتن نیمه شفاف ساخته شده اند که به آنها امکان می دهد پیام ها و گرافیک های مختلفی را هنگام نمایش به عنوان بخشی از سازه باربری موزه به نمایش بگذارند. هر جعبه یک پیام منحصر به فرد را در قسمتهای بیرونی و داخلی نشان می دهد. در بالای هر جعبه یک سقف سبز اجرا شده است که به زیبایی سایت افزوده است.شیب ثابت در سراسر ساختمان وجود دارد که مانع گردش آزاد سد می شود. این منطقه جعبه ها را به یکدیگر متصل می کند و فضای سبز را برای بازی کودکان ایجاد می کند.

ادامه مطلب
برگر اسی

 نور و رنگ 

عناصر بعدی رمپ هایی هستند که بین جعبه ها کشیده می شوند تا بین بازدید کنندگان داخل و خارج موزه ارتباط برقرار کنند. در این قسمت ها از شیشه های رنگی استفاده شده است که الگوهای جالبی را در فضای داخلی منعکس می کند.یک سکوی سبز در طول مسیر وسایل نقلیه ایجاد شده است که شکاف بین پارکینگ ، پارک و موزه را برای دسترسی آسان به عابر پیاده ایجاد می کند.یک طرح سبز برای ایجاد یک شهر بهتر و آینده ای روشن تر به طبیعت احترام می گذارد. در این پروژه یکی از مهمترین ملاحظات ، طراحی با استفاده از مواد پایدار بود. این بنا نه تنها نقش مهمی در فرهنگ شهری ایفا می کند بلکه باعث ایجاد تصویری سبز از موزه در شهر می شود. علاوه بر این ، پیام های ارائه شده در صندوق ها بر درک عمومی از فعالیت های بشردوستانه تأثیر می گذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا